E1، ترکیب گوپرو و میکرو سه چهارم

0 1,445

 

e1camera

این روز‌ها شرکت‌های زیادی هستند که برای ورود به بازار پررونق دوربین‌های اکشن، سعی در ساخت محصولی رقابتی با GoPro دارند. این محصولات اغلب شامل دوربین‌های جمع و جوری می‌شوند که لنز‌های کوچکی روی خود دارند و برای حمل آسان و شرایط سخت طراحی شده‌اند. اما یک شرکت آمریکایی به نام Z Company ایده جالبی را اجرا کرده است. دوربین E1 این شرکت، اولین دوربینی است که لنز‌های میکرو سه‌چهارم را در بدنه‌ای به کوچکی یک GoPro قرار می‌دهد. اما نکته مهم درباره این دوربین، طراحی کوچک آن نیست. دوربین‌های میکرو سه چهارم مانند پاناسونیک و الیمپوس و سامسونگ، بازار پررونقتی دارند و به همین علت لنز‌های این شرکت‌ها در بازار به وفور یافت می‌شوند. E1 اولین دوربین میکرو سه چهارم در دنیاست که می‌تواند با رزولوشن 4K فیلمبرداری کند.

interchangeable

مشخصات و قابلیت‌های این دوربین در مقابل ابعاد کوچک بدنه آن، بسیار جالب است: فیلمبرداری با کیفیت سینمایی 4K (4096 x 2160) با سرعت 24 فریم بر ثانیه و همچنین کیفیت UHD (3840 x 2160) با سرعت 30 فریم بر ثانیه.

mftsensor

حسگر 16 مگاپیکسل میکرو سه چهارم که به گفته سازنده، عملکردی باورنکردنی در محیط‌های کم نور دارد و می‌تواند به لطف تکنولوژی حذف نویز اختصاصی این شرکت به نام 3D Noise Filtering، با حساسیت 102400 ISO عکس‌های قابل قبولی بگیرد.

nightvision

امکان ارتباط با برنامه اختصاصی این شرکت برای iOS و اندروید ، که امکان کنترل دوربین را روی تجهیزات همراه فراهم می‌کند.

app

از امکانات دیگر این دوربین می‌توان به WiFi و Bluetooth داخلی، بدنه منیزمی، امکان فوکوس خودکار پیوسته چه در حالت عکاسی و چه فیلمبرداری، نمایشگر 2.5 اینچی پشت دوربین و نمایشگر تک رنگ بالای دوربین، و یک باطری با شارژ 45 دقیقه در هنگام استفاده از حالت 4K اشاره کرد.

camerabody

تصاویر زیر همگی از گالری عکس‌های نمونه این دوربین هستند. همچنین می‌توانید نمونه ویدئوی 4K این دوربین را نیز از اینجا ببینید.

این دوربین هنوز وارد بازار نشده، اما قیمت آن حدود 700 دلار برآورد شده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.