مقایسه گوپرو Hero6 و Hero5 بلک

Hero6 VS Hero5 به‌همراه ویدئو

2 2,863

چند روزی از معرفی رسمی گوپرو Hero6 می‌گذرد، اکشن کمرایی که در ظاهر هیچ تفاوتی با Hero5 ندارد اما در تمامی بخش‌های مربوط به تنظیمات تصاویر ارتقاء یافته است. گرچه بزرگ‌ترین ابعاد تصویری که نسخه جدید این دوربین ورزشی قادر به ثبت آن است، همان تصویر با رزولوشن 4K است که در نسخه قبلی هم در دسترس بود،اما در تمامی رزولوشن‌ها حداکثر تعداد فریم قابل ثبت به ۲ برابر افزایش یافته است.

گوپرو Hero6
مقایسه گوپرو Hero6 و Hero5 بلک

این تغییر به لطف تعویض پردازنده ambarella با اولین پردازنده اختصاصی گوپرو یعنی GP1 ممکن شده و همه تغییرات روی کاغذ مثبت است. اما آنچه که تعیین‌کننده است، دیدن تغییرات در عمل است. اخیراً یک یوتیوبر کانادایی دست به مقایسه تصاویر این دو دوربین زده که ویدئوی آن را در انتهای این مطلب می‌بینید.

گوپرو Hero6
مقایسه گوپرو Hero6 و Hero5 بلک

تفاوت این دو مدل در صورتی که تصاویر آن‌ها از سوژه مشترک و در شرایط یکسان باشد، قابل مشاهده است. باوجوداینکه هیرو۵ تصاویر خوبی به ثبت می‌رساند، اما هیرو۶ تصاویری شفاف‌تر و با داینامیک رنج بالاتر به ثبت رسانده و در تنظیمات خودکار هم بهتر عمل می‌کند. ضمن اینکه عکس‌های غیر فشرده ثبت‌شده توسط هیرو۶ در مقایسه با عکس‌های JPG ثبت‌ شده توسط همین دوربین نیز دارای تفاوت است که این به معنای کیفیت بالاتر علاوه بر امکان ویرایش بیشتر تصاویر خواهد بود.

اما همچنان گوپرو Hero6 در ظاهر همان گوپرو Hero5 است، با همان لنز، باتری و ابعاد. سازنده‎‌ی این ویدئو در متن توضیحات مربوط به آن ذکر کرده که “گوپرو هیرو۶ همان چیزی ست که گوپرو هیرو ۵ باید می‌بود!”

شاید اگر تفاوت قیمت ۱۰۰ دلاری این دو نسخه از اکشن کمرای گوپرو را نادیده بگیریم، این کامل‌ترین تعریف از هیرو۶ باشد . . .

    • ویدئوی مقایسه این دو دوربین:
مقاله مربوط به معرفی و مشخصات دوربین گوپرو Hero5‌ را در اینجا بخوانید.
2 نظرات
  1. ارش می‌گوید

    سلام میخواستم گوپرو بخرم واقعا نمیدونم6 بخرم یا 5 لطاکمک کنید برای دوچرخه سواری (کوهستان ) میخوام

    1. میلاد طاهری می‌گوید

      با سلام
      بین مدل‌های هیرو ۵ و هیرو ۶ تفاوت چندانی برای کار شما وجود نداره و هرکدوم رو خریداری کنید جوابگوی نیازهای شما خواهد بود. اما اگر مدل هیرو ۷ رو خریداری کنید با توجه به لرزشگیر قدرتمندی که داره بهتر می‌تونه پاسخگوی نیازتون باشه که با توجه به نوع استفاده‌ای که فرمودین(دوچرخه‌سواری کوهستان) پیشنهاد ما تهیه مدل هیرو ۷ هستش.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.