چگونه از اندروید به iOS مهاجرت کنیم؟

2 1,730

یکی از مواردی که موجب می‌شود بسیاری از افراد سیستم‌عامل گوشی خود را تغییر ندهند، استرس حاصل از جابجایی و انتقال اطلاعات به دستگاه جدید است. اپل با ارائه‌ی اپ Move to iOS، کار جابجایی اطلاعات از دستگاه‌های اندرویدی به iOS را تا جای ممکن راحت کرده است.

اپ Move to iOS را می‌توانید از Google Play دانلود کنید و از آن برای انتقال اطلاعات و اپ‌ها از دستگاه اندرویدی به دستگاه iOS خود بهره بگیرید. ولی پیش‌ازاین که روش کار با این اپ را توضیح دهیم بد نیست نیازمندی‌های آن را مرور کنیم:

  • iOS 9 یا جدیدتر
  • آی‌پد نسل چهارم یا جدیدتر
  • آی‌پد مینی نسل دوم یا جدیدتر
  • اندروید 4 یا جدیدتر

در ضمن این اپ را می‌توانید فقط برای انتقال اطلاعات به آیفونی که تاکنون ستاپ نشده است استفاده کنید. اگر در حال حاضر تنظیمات را بر روی آیفون انجام داده‌اید و از آن استفاده می‌کنید، برای استفاده از Move to iOS باید آن را به حالت اولیه Reset کنید.

برای شروع کار موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • وای‌فای دستگاه اندرویدی حتماً روشن باشد
  • هر دو دستگاه را برای احتیاط به برق وصل کنید تا در حین انتقال اطلاعات خاموش نشوند
  • مطمئن شوید حجم اطلاعات گوشی اندرویدی، شامل اطلاعات روی کارت حافظه، از حافظه‌ی داخلی آیفون بیشتر نباشد
  • اگر می‌خواهید Bookmark-های مرورگر کروم را نیز منتقل کنید، باید آن را به آخرین نسخه آپدیت کرده باشید

قدم اول: ستاپ آیفون یا آی‌پد جدیدتان را شروع کنید

بر روی آیفون یا آی‌پد جدیدتان پروسه‌ی ستاپ را آغاز کنید تا به صفحه‌ای به نام Apps & Data برسید. در این قسمت گزینه‌ی Move Data from Android را انتخاب کنید.

قدم دوم: Move to iOS را بر روی دستگاه اندرویدی اجرا کنید

بر روی تبلت یا گوشی اندرویدی خود، اپ Move to iOS را اجرا کنید و continue را لمس کرده و شرایط اپ را بپذیرید. سپس بر روی صفحه‌ی “Find your code” گزینه‌ی Next را انتخاب کنید. حالا دستگاه اندرویدی شما منتظر دریافت یک کد است تا بتواند به دستگاه iOS متصل شود.

قدم سوم: کد را بر روی آیفون تولید کنید

بر روی صفحه‌ی Move From android گزینه‌ی continue را انتخاب کنید تا کدی 6 یا 10 رقمی نمایش داده شود

قدم چهارم: کد را در دستگاه اندرویدی وارد کنید تا انتقال اطلاعات شروع شود

کدی را که آی‌پد یا آیفون در اختیارتان گذاشته است، بر روی دستگاه اندرویدی خود وارد کنید و صبر کنید تا اتصال بین دو دستگاه برقرار شود. سپس اطلاعاتی را که می‌خواهید جابجا کنید انتخاب نمایید و دکمه‌ی Next را لمس کنید. با این کار پروسه‌ی انتقال اطلاعات آغاز می‌شود. صبر کنید تا این پروسه به پایان برسد، سپس می‌توانید با انتخاب Continue Setting Up iphone سایر تنظیمات را بر روی گوشی جدیدتان انجام دهید.

از اپ Move to iOS می‌توانید برای انتقال دفترچه تلفن، پیام‌های کوتاه، عکس‌ها و ویدیوهای دوربین، Bookmark-های مرورگر، ایمیل‌ها و وقایع تقویم استفاده کرد. اپ‌های رایگان درصورتی‌که در بازار اپل نیز وجود داشته باشند منتقل خواهند شد و می‌توانید پس از پایان پروسه آن‌ها را از App Store دانلود کنید. اپ‌های پولی نیز در iTunes Wishlist قرار می‌گیرند تا بتوانید بعداً آن‌ها را خریداری کنید.

منبع آیفونچی
2 نظرات
  1. Milad می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    من هنگام کار با این نرم افزار
    این پیغامو نشون میده

    Could not communicate with the device

    1. امید استاجی می‌گوید

      سلام
      وارد سایت http://www.iphonechi.com بشید و از قسمت اطلاعات تماس یا با شماره تلفن فروشگاه تماس بگیرید و یا بصورت حضوری تشریف بیاورید فروشگاه تا مشکل شما رو حل کنیم.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.