عکس‌های برگزیده در World Press 2017 با چه دوربین‌هایی ثبت شده‌اند؟

5 1,277

مسابقه‌ی معتبر World Press که در زمینه‌ی فتوژورنالیسم برگزار می‌شود هفته‌ی گذشته عکس‌های برنده‌ی امسال را معرفی کرد. طی این رقابت عکسی که از ترور سفیر روسیه در ترکیه گرفته شده بود توانست عنوان عکس سال را کسب کند. ولی این مسابقه تنها یک عکس را انتخاب نمی‌کند، بلکه چندین عکس در زمینه‌های مختلف برگزیده می‌شوند.

یکی از موضوعات جالب‌توجه این است که بررسی کنیم عکس‌های برگزیده با چه دوربین‌هایی گرفته شده بودند. سایت اسپانیایی Photolari دقیقاً همین کار را انجام داده است و می‌توانید در ادامه نتیجه‌ی آن را مشاهده کنید، با پیکسل همراه باشید تا ببینیم کدام دوربین‌ها عکس‌های برگزیده‌ی امسال را ثبت کرده‌اند:

نمودار زیر تعداد عکس‌های برگزیده که با هر دوربین گرفته شده بودند را نمایش می‌دهد:

جالب اینکه با وجود جایگزینی با 5D Mark IV و همچنین معرفی 5DS و 5DS R از سوی کانن، همچنان 5D Mark III پررنگ‌ترین حضور را در بین دوربین‌های مختلف دارد. این دوربین طی چند سال اخیر نیز همواره توانسته است عنوان اولی را به خود اختصاص دهد.

از نظر برند نیز همچنان نیکون و کانن پیشرو هستند، ولی فوجی توانسته است سهم خود را نسبت به قبل افزایش دهد:

از نظر نوع، دوربین‌های DSLR با ثبت ۸۸٫۸ درصد از عکس‌ها پیشرو هستند و دوربین‌های بدون‌آینه توانستند ۵٫۵۵ درصد را به خود اختصاص دهند. سایر انواع دوربین‌ها نیز ۵٫۵۵ درصد از عکس‌های برگزیده را ثبت کرده‌اند.

5 نظرات
  1. سعید می‌گوید

    چرا از دوربینهای سونی استفاده نمیکنن؟ دوربینهای سونی مخصوصا a7rii فوق العاده اس.

    1. محسن می‌گوید

      عکاسان خبری از دوربین های سریع استفاده میکنن..دوربین های سونی بجز تعداد کمی،دوربین های سریعی برای کار حرفه ای نیست.برای مثال دوربینی که شما گفتید سرعت 5 فریم بر ثانیه را دارد که دوربین سریعی نسبت به دیگر دوربین ها محسوب نمیشود.و با توجه به قیمت بالا،توجیه اقتصادی ندارد

      1. میلاد می‌گوید

        با احترام به نظر شما
        اما یه مطالعه در مورد دوربین های شرکت سونی داشته باشید متوجه میشین که نظرتون کاملاً اشتباه هستش
        من فکر میکنم علت استفاده از کنون و نیکون فقط سلیقه ای هستش و تو مساله تکنولوژی همه شرکت ها نزدیک به هم و با اختلاف کم امکاناتی شبیه به هم دارن

  2. میلاد می‌گوید

    Alpha 99 mii =12 fps
    Alpha 99 = 10 fps
    Alpha 77 mii=12 fps

  3. مجید مساجدی می‌گوید

    نکته مهمی که اینجا ازش غفلت شده قدمت عکاسی با برندهای پیشینه داری چون نیکون و کانن است چرا که وجود لنزها و اکسسواری که با قیمت های زیادی تهیه شده چه متعلق به عکاسان و یا آنچه که بنگاه های خبری و خبر گذاری ها دارند و در اختیار عکاسان خود میگذارند و مشکلات و دردسرهای تغییر آنها با لنزها و دوربین های جدیدتر سبب میشه که همچنان روی برندهای قبلی خود بمانند و با آنها کار کنند والا بر هیچ عکاسی که با دوربینهای فول فریم سونی همچون آلفا ۹۹ و آلفا 7RII و … کار کرده باشد برتری انها پوشیده نیست.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.