فوتیکس ایندرا 360 برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سیستم نور‌پردازی ‏TIPA در سال 2016

0 1,215

 

فوتیکس ایندرا 360، عضو جدید خانواده‌ی فوتیکس‌پرو است که چند ماه از معرفی آن به بازار می‌گذرد. این فلاش از طرف نهاد TIPA برنده‌ی بهترین سیستم حرفه‌ای نورپردازی سال 2016 شد. این در حالی است که شرکت پروفوتو سه سال متوالی، برنده‌ی این جایزه بود.

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌ی باتری‌های لیتیوم‌-یون، شاهد ورود این باتری‌های به عرضه‌های مختلف هستیم. یکی از مهم‌ترین عرصه‌های پیرامون عکاسی که از این پیشرفت بهره برده است، فلاش‌های عکاسی هستند. ایندرا 360 تی‌تی‌ال که از طرف نهاد TIPA برنده‌ی بهترین سیستم حرفه‌ای نورپردازی سال 2016 شد، یکی از فلاش‌های حرفه‌ای است که از این قابلیت بهره برده است. لازم به ذکر است پروفوتو نیز هر سه جایزه‌ی خود را (در سال‌های 2013،2014 و 2015) به دلیل معرفی فلاش‌های با باتری به دست آورده است. بدین ترتیب می‌توان گفت فوتیکس با معرفی فلاش‌های استودیویی سازگار با باتری، گامی مهم و البته به‌روز در راستای ارتقاء سطح فلاش‌های استودیویی برداشته است.

indra360_2

همان‌گونه که در متن بررسی فلاش ایندرا500 گفته شد، فلاش‌های ایندرا هم‌زمان با برق و باتری سازگارند و از قابلیت‌هایی مانند هم‌زمانی سریع، تی‌تی‌ال، شاتر پرده‌ی دوم، گیرنده‌ی داخلی اودین و استراتو و بسیاری قابلیت‌های دیگر بهره می‌برند. تفاوت اصلی ایندرا 360 و ایندرا 500 در قدرت آن‌ها است که به طبع به ابعاد و وزن متفاوتی منجر می‌شود. به علاوه طراحی باتری ایندرا 360 نیز تغییر کرده است؛ این باتری با طراحی یک تکه‌ی باریک و اتصال کابل فنری به راحتی قابل حمل است و حتی می‌توانید آن را در جیب لباستان قرار دهید. استفاده از کابل فنری،  کابلی بلند را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که البته اصلا دست‌وپا گیر نیست. بدین ترتیب حتی زمانی که کاربر باتری را در جیب لباسش قرار می‌دهد و فلاش را در دست می‌گیرد، این کابل مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی‌کند.img_4289 indra360ttl_light_battery_pack_1

ابعاد این فلاش تنها کمی بزرگ‌تر از فلاش‌های روی‌دوربین است. با این وجود قدرتی به مراتب بیشتر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و البته استفاده از شکل‌دهنده‌های حرفه‌ای را نیز امکان‌پذیر می‌کند. اتصال این فلاش مانند دیگر فلاش‌های استودیویی فوتیکس، اتصال بونز است که به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند شکل‌دهنده‌ی کارآمد خود را از میان گستره‌ی وسیعی از شکل‌دهنده‌ها انتخاب کند.

LOK_7441

حضور این فلاش در سیستم حرفه‌ای نورپردازی فوتیکس، نقش به‌سزایی در کامل شدن این سیستم دارد. فوتیکس با معرفی این فلاش، علاوه بر ارائه‌ی فلاشی حرفه‌ای به کاربران، همراهی ایده‌آل برای فلاش استودیویی ایندرا 500 و فلاش‌های روی‌دوربین مایتراس و مایتراس‌پلاس معرفی کرده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.