ویدئوی هایپرلپس هوایی از استانبول

0 1,560

 

این روزها ویدئو‌های هوایی یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های فیلمبرداری به‌حساب می‌آیند و به دلیل استقبال عمومی از درون‌ها، بسیاری از هنرمندان و شرکت‌ها به این شاخه فیلمبرداری روی آورده‌اند. اخیراً ویدئویی تبلیغاتی برای شرکت هواپیمایی ترکیه ساخته شده است که انصافاً، مفهوم تصویربرداری هوایی و ویدئو‌های هایپر‌لپس را تغییر داده است. این ویدئو که توسط Rob Whitworth و گروهش برای معرفی استانبول، شهر تاریخی و توریستی ترکیه ساخته شده “استانبول، پرواز بر فراز شهر افسانه‌ها” نام دارد و در ساخت آن از تکنیک Hyperlapse استفاده شده است.

Rob_Whitworth_Istanbul

 

تکنیک هایپرلپس به نوعی فیلمبرداری (یا عکس‌برداری) منقطع گفته می‌شود که در آن، دوربین به‌صورت پیوسته حرکت می‌کند. نهایتاً ویدئو‌های گرفته شده توسط نرم‌افزارهای مخصوص این کار به هم وصل شده و تشکیل یک ویدئوی یکپارچه را می‌دهند که در آن سرعت سوژه‌های متحرک سریع‌تر از سرعت عادی‌شان نشان داده می‌شود. مشابه همین نوع فیلمبرداری را در نرم‌افزار instagram نیز دیده‌ایم. اما ویدئوی Istanbul… دارای بخش‌هایی است که به صورت هایپرلپس هوایی تهیه شده است و در فیلمبرداری آن‌ها از تجهیزات هوایی سطح بالایی مانند Inspire 1 استفاده شده است.

نسخه اصلی این ویدئو با کیفیت 4K ساخته شده است و تیم سازنده برای ساخت این ویدئو، 6 هفته زمان صرف کرده است. حدود 300 ساعت زمان فیلمبرداری و عکس‌برداری آن طول کشیده و تقریباً حدود 280 ساعت نیز صرف پردازش و کار نرم‌افزاری روی این ویدئو شده است. تعداد عکس‌هایی که برای این پروژه گرفته شده است، 71000 عکس خام است که حجم آن‌ها حدود 4 ترابایت شده است.

در عکس‌های زیر می‌توانید پشت‌صحنه یکی از تصاویر این پروژه را مشاهده کنید:

Istanbul-Flowmotion-BTS-0012 Istanbul-Flowmotion-BTS-0011 Istanbul-Flowmotion-BTS-0007 Istanbul-Flowmotion-BTS-0006 Istanbul-Flowmotion-BTS-0005 Istanbul-Flowmotion-BTS-0003 Istanbul-Flowmotion-BTS-0002 Istanbul-Flowmotion-BTS-0001

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.