مینی‌کامپیوتر Nvidia برای پهپاد‌ها

0 1,289

 

همین چند روز پیش در خبر‌ها خواندید که DJI مینی کامپیوتر جدیدی به نام Manifold را برای هوشمند‌تر کردن درون‌ها ساخته است. ظاهرا بازی پهپاد‌ها حسابی داغ شده است. شرکت Kespry که مدتی است درزمینهٔ تولید درون‌ها و پهپاد‌های غیرنظامی فعالیت می‌کند، نسخه ابتدایی یک پهباد جدید را معرفی کرد که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی ساخت Nvidia می‌تواند اشیا مختلف را تشخیص داده و با استفاده از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند، مشخصات محیط اطراف خودش را فرا بگیرد. پهباد‌های فعلی این شرکت بیشتر دز زمینه صنایع معادن و ساخت و ساز ارائه می‌شوند و این تکنولوژی که ماژول Nvidia Jetson TX1 نام دارد، برای اولین بار روی پهپاد‌های این شرکت قرار گرفته قابلیت‌های این پهباد را برای حل الگوریتم‌های پیچیده محیطی بالا ببرد.

jetson-tx1-main-visual

شرکت Nvidia این ماژول جدید را که ابعادی برابر یک کارت ویزیت دارد، اوایل همین هفته در سانفرانسیسکو معرفی کرد و در سمینار معرفی این محصول ادعا کرد که این کامپیوتر جدید، می‌تواند هوش مصنوعی و قابلیت‌های یادگیری تجهیزات پرنده را متحول کند. این کامپیوتر جدید، نه تنها این امکان را دارد که اشیا و محیط اطراف خود را ببیند، بلکه می‌تواند اطلاعات دریافت شده را تحلیل کرده و نسبت به تعامل با این اشیا تصمیم‌گیری کند. توانائی محاسبه این مدار یک ترافلاپس یعنی معادل سریع‌ترین ابرکامپیوتری هست که پانزده سال پیش ساخته شده است. این توانائی برای کار کردن با برنامه‌هایی از نوع شبکه‌های نورونی برای ساخت ماشین‌های هوشمند کافی است.
مشخصات این کامپیوتر به این شرح است:
واحد پردازش گرافیکی: ۱ ترافلاپ، یک پردازنده‌ی گرافیکی ۲۵۶ هسته‌ای ماکسول با بهترین عملکرد در کلاس خود
واحد پردازش مرکزی: پردازنده‌ی ۶۴ بیتی ARM A57
ویدیو: ویدیو با کیفیت 4K
دوربین: پشتیبانی از ۱۴۰۰ مگاپیکسل بر ثانیه
حافظه: ۴ گیگابایت DDR4
حافظه‌ی ذخیره داخلی: ۱۶ گیگابایت eMMC
وای فای/بلوتوث: بلوتوث 802.11ac 2×2
شبکه: ۱ گیگابایت اترنت
سیستم‌عامل: لینوکس
اندازه: 50 در 87 میلی‌متر

این کیت توسعه در آمریکا در تاریخ ۱۲ نوامبر به قیمت ۵۹۹ دلار عرضه خواهد شد. گفته شده که برای خارج از آمریکا باید چند هفته‌‌ی دیگر صبر کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.