دوربین فیلمبرداری دید در شب از کانن

0 4,174

canonme20fsh

شرکت کانن از دوربین فیلمبرداری جدید خود، ME20F-SH رونمایی کرد. این دوربین که 30 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است، به گونه ای طراحی شده که می‌تواند در تاریک‌ترین مکان‌ها تصاویری را که چشم انسان قادر به دیدن آنها نیست ضبط کند. اگرچه پیشتر هم برخی دوربین‌های دید در شب قادر بودند در تاریکی مطلق فیلمبرداری کنند، اما نکته مهم اینجاست که این مدل از دوربین‌های فیلمبرداری کانن نخستین مدلی است که می‌تواند در تاریکی به صورت رنگی فیلم بگیرد.

canonnightvision

کانن ME20F-SH یک دوربین فیلمبرداری بسیار گرانقیمت با بدنه‌ای ظریف و کاربردی خاص است. حساسیت این دوربین برابر 4,000,000 ISO است که تابحال در هیچ دوربین فیلمبرداری دیگری دیده نشده و بهترین گزینه برای فیلمبرداری در فضاهای تاریک است. البته دستیابی به این مقدار حساسیت با پایین آوردن رزولوشن ویدئو‌ها امکان پذیر بوده است. حسگر 35 میلی‌متری این دوربین از نوع CMOS بوده و رزولوشن آن تنها 2.26 مگاپیکسل است. این مقدار رزولوشن ممکن است برای یک دوربین عکس‌برداری بسیار پایین به نظر برسد، اما برای یک دوربین فیلمبرداری با رزولوشن Full HD (1080p) با سرعت 60 فریم بر ثانیه کاملا مناسب است.

CANONNIGHTVISION2

کانن دلیل عدم ارائه رزولوشن 4K روی این دوربین را دستیابی به چنین حساسیت بالایی برای فیلمبرداری در تاریکی عنوان کرده است. این حساسیت به قدری است که دوربین می‌تواند اجسامی را که با مقدار روشنایی 0.0005 Lux روشن شده‌اند، به وضوح ضبط کند. برای درک بهتر این حساسیت باید بدانید که مقدار روشنایی حاصل از نور ماه کامل برابر Lux 0.27 و روشنایی آسمان کاملا ابری شب بدون ماه Lux 0.0001 است.

nightvisionback

این حسگر دو سال پیش از سوی کانن معرف شد. دلیل خاص بودن این حسگر این است که  اندازه فتو سل های آن بسیار بزرگتر از حسگر‌های دیگر است. هر فتو سل این حسگر اندازه‌ای برابر 19 میکرون مربع دارد که تقریبا 7.5 برابر دوربین Canon 1D X است. در این ویدئو می‌توانید تاثیر شگفت‌انگیز این حسگر را در برابر حسگر‌های عادی دوربین‌های دیجیتال ببینید:

نکته مهم طراحی درباره ME20F-SH این است همانند تمامی دوربین‌های فول فریم کانن از تمامی لنز‌های سری EF این شرکت پشتیبانی می‌کند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.