ما عاشق نوآوری و محصول باکیفیت هستیم

0 1,594

گرایش به سمت کالای باکیفیت و درجه یک همیشه در سرشت ما وجود داشته و احتمالا تا آخرین لحظه همراه ما خواهد بود. این مطلب نه در مورد دوربین است و نه لنز. نه به فلاش مربوط می‌شود و نه به تریگر. بلکه امروز می‌خوام از یک شگفتی در صنعت خودروسازی صحبت کنم. مرسدس بنز ساعاتی پیش از اولین پیکاپ تاریخ خود تحت کلاس X پرده‌برداری کرد. محصولی که اولین تلاش از جانب این غول صنعت خودروسازی به شمار می‌رود و حرف‌های ناگفته‌ای را با خود به همراه دارد.

با اینکه مرسدس X Class بر روی شاسی پیکاپ مطرح نیسان یعنی ناوارا بنا شده ولی با این وجود هیچ شباهتی به همتای ژاپنی خود ندارد. مرسدس المان‌های طراحی مخصوص خود را – که تقریبا بی‌همتاست – تا حدی به این پیکاپ خود تزریق کرده است که همان حس لوکس و خشن بودن که اتفاقا درخور این کلاس از خودروهاست را منتقل می‌کند. زیبایی صفتی نسبی است که تحت تاثیر سلیقه افراد نیز قرار می‌گیرد؛ با این وجود اشتوتگارتی‌ها همیشه به معرفی خودروهای لوکس و خاصی که عوام را هم به وجد می‌آورند شهره بوده‌اند.

بیش از چندین دهه است که خودروهای پیکاپ در حال در نوردیدن سنگلاخ‌ها و جاده‌های صعب‌العبور هستند و مرسدس بنز به تازگی پا در این عرصه گذاشته است و همین مسئله موجب شده تا عده کثیری از تحلیلگران این حوزه، شانس موفقیت کلاس X را بسیار کم‌رنگ تصور کنند. منطق این کارشناسان این است که پیش از این خودروهای پرشماری از جانب خودروسازان مطرحی از قبیل فورد، شورولت، دوج، نیسان و یا تویوتا معرفی شده و تپه فتح نشده‌ای در این سگمنت وجود نخواهد داشت. با این حال اگر پاسخ مدیر عامل مرسدس یعنی آقای دکتر دیتر زچه را بشنوید احتمالا مانند من نظری متفاوت با تحلیلگرانی که خود را پیش‌گو می‌دانند خواهید داشت. دکتر زچه می‌گوید ”ما سعی بر آن نداشته‌ایم تا با معرفی کلاس X خودرویی را روانه بازار کنیم که مانند سایرین باشد. هدف ما تعیین استانداردهای جدیدی در این سگمنت پرطرفدار و رو‌ به رشد است.“

می‌خواهم برداشت‌های شخصی خودم را از صحبت‌های مدیر عامل مرسدس بنز بنویسم. احتمالا منظور دکتر زچه این بوده که امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از خودروهای پیکاپ به صورت روزانه استفاده می‌کنند، ولی آیا این خودروها حس لوکس بودن مرسدس را القا می‌کند؟! نه صرفا لوکس بودن، بلکه آیا هیچ یک از این خودروها می‌توانند حس داشتن بنز را به مالکان خود بدهند؟! مسلما خیر، چون آسمان هم به زمین بیاید تنها مرسدس بنز، مرسدس بنز است.

ما عاشق نوآوری و محصول باکیفیت هستیم. نه الزاما چون چندین و چند سال است که دوربین و لوازم عکاسی می‌فروشیم پس تنها به محصولات این حوزه علاقه‌مند باشیم. نه!!! هر محصول باکیفیت و خلاقانه‌ای که در هر زمینه‌ای معرفی می‌شود ما را به وجد می‌آورد. ما نه به برندی تعصب داریم و نه از هیچ یک متنفریم. ما همیشه طرفدار محصول یا محصولات، شرکت یا شرکت‌ها، برند یا برندها، فرد یا افرادی هستیم که می‌توانند ما را با دستاورد خود خوشحال کرده و کمک می‌کنند تا در این دنیای ملال‌آور،‌باز هم طعم شگفت‌زده شدن را بچشیم.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.