خانهتکانی پیکسل برای ظاهری جدید
اگر خاطرتان باشد، در آخرین خبرنامههای سال گذشته گفتیم که قصد داریم در سال 1393 وبسایت پیکسل را بهطور بیسابقهای بهینهسازی کرده و گسترش دهیم. افزایش بیسابقهی تنوع کالاها و شاخههای ارائهشده در فروشگاه پیکسل در چند ماه اخیر بخشی از همین هدف را پوشش داد، اما اصل ماجرا بهینهسازی زیرساختها و همچنین روساختهای فروشگاه بود. چنین کاری تمرکز و دقت عمیقی را طلب میکرد. پروژهی بهینهسازی زیرساختهای نرمافزاری و بازطراحی ظاهر وبسایت پیکسل از زمستان 1392 شروع شد و خوشحالیم که امروز به بار نشسته است.
همانطور که گفتیم تغییرات فقط در ظاهر وبسایت نیستند و اصل ماجرا در زیرساختهای نرمافزاری است. این تغییرات باعث شدهاند تا تجربهی کاربری وبسایت سریعتر، جذابتر و بهینهتر شود. کاربر قادر خواهد بود کالای موردنظر خود را آسانتر بیابد، آن را با سرعت و راحتی بیشتری با کالاهای مشابه مقایسه نماید، همهچیز را سبکسنگین کند، و تجربهی خرید بهتری را داشته باشد. از لحاظ کلی، فرآیند خرید تفاوت زیادی با قبل ندارد، و کاربرانی که قبلاً از وبسایت خرید کردهاند بهراحتی میتوانند از ظاهر جدید استفاده کنند. اگر کاربری جدید در وبسایت پیکسل هستید، یا در فرآیند خرید مشکلی دارید، بد نیست نگاهی به راهنمای خرید ما بیاندازید. نکتهی دیگر اینکه بخش دستدوم اکنون به داخل سایت اصلی منتقل شده است تا کاربران بتوانند آسانتر به این بخش دسترسی پیدا کنند.
از آنجایی که پیکسل یک فروشگاه تخصصی برای تأمین لوازم موردنیاز عکاسان، فیلمبرداران، طراحان، هنرمندان دیجیتال، تدوینگران، و پویانمایان است، سعی کردهایم در ظاهر جدید، سلیقهی چنین مخاطبانی را معیار قرار دهیم. بسیاری از اصول جدید و بهروز طراحی قالب و ظاهر وبسایت، کاربردپذیری (Usability)، و تجربهی کاربری (User Experience)، در این طراحی مورد استفاده قرار گرفتهاند تا کاربران بتوانند تجربهی خریدی سریع و راحت را داشته باشند. امیدواریم از وبسایت جدید ما لذت ببرید. منتظر نظرات شما هستیم.
ظاهر جدید مبارک …. امروز منتظر این تغییر بودم …. و با باز شدن سایت با شکل و شمایل جدید شگفت زده ام کرد. میدانم که با پشتکاری زیاد توانسته اید این ظاهر را راه اندازی کنید و همت عالی شما را میرساند . هنوز به ظاهر جدید عادت نکرده ام ولی یقین دارم امکانات بهتری را میتوانیم در آن جستجو کنیم . امید به پیشرفت روز افزون شما …. راستی شیرینی کو؟
از لطف شما سپساسگزارم، امیدوارم ظاهر جدید رضایت شما را جلب کرده باشد.
هر وقت تهران تشریف آوردید شیرینی را هم تقدیمتان میکنیم.
شب بر شما خوش.
سعیدجان همین الان آقای نفیسی تماس گرفتند گفتند «شما چرا؟ خودم براتون شیرینی میفرستم»
پس به ایشان بفرمایید از کوک شیرینی تهیه کنند. من رولت بادامی دوست دارم 🙂
دوستی با شما اون قدر ارزش مند هست که بتوان رولت بادمی هم تهیه کرد ! نگران رولت نباشید یک شام مهمان من …. خوبه؟
همین کلمه عادت نکردم نشون میده کارآیی دسترسی پایین اومده و به راحتی نمیتوان با محتوا ارتباط برقرارکرد
قابلیت جدیدی هم که بجز واکنشگرایی نداره واقعا هدف از تغییر چی بوده؟
تبریک می گم…
در نگاه اول خوب به نظر میاد…
از شما ممنونیم. امیدوارم بتواتیم در باطن هم رضایت شما را جلب کنیم.
پوسته ای پر زرق و برق بدون پختگی
صفحه اول بدون افزایش کارآیی دسترسی رو سخت کرده
اندازه های نا متوازن
لینک های بدون توازن و تاکید
منوهای متحرک
همگی باعث شد سرعت دسترسی من به سایت پایین بیاد و تعداد کلیک های من برای رسیدن به هدفم رو بالا برده
دسترسی حساب کاربری هم که مجددا باید انجام بشود
پوسته قبلی قدیمی بود ولی بسیار پخته و کارآمد بود
نیازی نیست نظرات من ثبت کنید کافیه بخونید
خانه تکانی شما ممکن است مشتری تکانی کند
کنتراست تصویر خیلی پایینه
کافیه همین صفحه رو پرینت اسکرین کنید در فوتوشاپ سیاه سفید کنید بعد همین کار را با صفحه جدید انجام بدید اونوقت متوجه حرفم میشید
سردرد آوره
دوست عزیز،
خوشحالیم که نظرات خود را ارائه کردید. مطمئن هستیم که هدف انتقادات شما بهبود کارایی سایت است و از این بابت سپاسگزاریم. پوستهی وبسایت فقط یکی از قسمتهای تغییریافته است و اصل ماجرا در زیرساخت بوده، چرا که لازم بود سایت را با بسیاری از استانداردهای جدید سازگار کنیم.
در مورد واکنشگرا بودن هم باید گفت که آمار نشان میداد که بسیاری از کاربران و بازدیدکنندگان از طریق تلفن همراه هوشمند یا تبلت خود وارد وبسایت پیکسل میشدند، و به همین علت این خاصیت را در اولویتهای بالا قرار دادیم.
رویهمرفته، امیدواریم بعد از مدتی استفاده بتوانید ارتباط بهتری با ساختار جدید پیدا کنید. ما خوشحالیم که کسانی مانند شما تا این حد به ما لطف و توجه دارند. ممنون میشویم از دیگر نظرات شما باخبر شویم، خصوصاً اگر پس از چند روز استفاده هنوز مشکلات مشابهی را تجربه کرده باشید.
سلام و خسته نباشید
خیلی زیباست + اینکه این طرح شما تمام رسپانسیو یا واکنش گرا نسبت به دستکتاپ تغییر میکنه فقط یک سوالی برام ایجاد شد ایا شما از اپن کارت برای پیاده سازی استفاده کردید ؟
از لطف شما سپاسگزارم. ما از سیستم دیگری برای موتور وب سایت استفاده میکنیم.
ای کاش محدود کردن لیست جنس ها بر اساس مشخصات را هم در سایت می گذاشتید.
مثلا اگر من دنبال یک فیلتر برای لنزی می گشتم می توانستم بر اساس نوع، مارک، اندازه ، قیمت و …. لیست جنس ها را محدود کنم. پیدا کردن و مقایسه کردن جنس ها با هم آسان می شد. الان باید همه فیلتر ها ببینی تا بتوانی جنس ها را بر اساس نیازت مقایسه کنی.
نمونهی خوب آن هم سایت دیجیکالا (هرچند همیشه فیلتر هاش کامل نیست) و بهتر از آن هم آمازون هست.
به شما قول میدهیم تا هفته آینده این ویژگی را در سایت مشاهده کنید. بستر نرمافزاری آن آماده شده است و فقط باید پیادهسازی شود.
فیلتر ها فعال شدند ولی کامل نیستند. مثلا در قسمت فیلتر های UV نمی توان بر اساس اندازه دهانه لیست را محدود کرد.
از پیگیری شما ممنونم، تا هفته آینده تمام این موارد اصلاح خواهند شد.
فقط خدا کنه که هر جه سریع تر بتونم با این ظاهر جدید اخت پیدا کنم تابرتری هاشو بهتر متوجه بشم . ولی واقعا ظاهر قبلی رو من دوست داشتم و مثال زدنی بود. ( انشااله که اینم همینطوره , همگی اللخصوص شما آقای ستاربگلو خسته نباشی )
دوستان زیادی با ما تماس گرفته، و اظهار داشتند که با وجود اینکه از ظاهر جدید راضی هستند، ظاهر قبلی را بهخاطر سادگی بصری آن ترجیح میدهند. اما در واقع در ظاهر جدید همهچیز سادهتر، اما اندکی مشخصتر شده است. امیداوریم زودتر بتوانید با این ظاهر ارتباط برقرار کنید. با تشکر از نظر و حمایت شما.
سلام،
خیلی خوب شده سایتتون و خوشحالم که از روزهای اول که با فروشگاهتون آشنا شدم اینقدر تغییر رو می بینم که نشون می ده هم خیلی خوش ذوقید و به کاسبیتون اهمیت می دید و هم به مشتریاتون احترام می زارید. امیدوارم که همیشه موفق تر از گذشته باشید و خسته هم نباشید.
یادم رفت، یه پیشنهاد: قرص سر درد هم به محصولات اونم تو بخش حراج اضافه کنید واسه دوستان لازم می شه! شوخی کردم. راستی من که از ویندوز استفاده نمی کنم چی جوری می تونم پرینت اسکرین کنم؟ دقدقه ای شده ها!
تو هر شاخهای که بری محصولات حراجی ان شاخه مشخصه و اگه بخوای کلشو ببینی هم که سر درد میگیری 🙂
پرینت اسکرین تو مک هم دستورش هست command+shift+3
موفق باشی
ممنونم سعید جان إز لطفتون. میگردم می زنه بالا! سیاه سفید رو هم می گی؟!
با سلام
در قسمت لنزهای عکاسی وقتی روی نیکون کلیک می کنیم لنزهای کانن نمایش داده می شوند. لطفا بررسی بفرمایید.
با تشکر از سایت و فروشگاه بسیار خوب پیکسل
از توجه شما ممنونم، اصلاح شد.
یه چرخ کلی زدم توی سایت
اول اینکه خیلی پهن و الکی بزرگ شده همه چیز. این خیلی ضایعاس
بعد همه چیز انگار از دست یه بچه ریخته وسط سایت٬ یکم تفکیک پذیریش بد شده
همه چی بزرگه که بچه قورتشون نده
صفحه اول سایت که فاجعهاس
پیکسل رو بیشتر به عنوان فروشگاه آنلاین میشناسن ٬ اون تماس بگیرید اون بالا٬ یکم توی ذوق میزنه الکی واسه خودش
خوشبختانه حسابهای کاربری به هم نریخته٬ فقط پیشنهاد میکنم همه برن تاریخ تولدشون رو درست کنن دوباره.
منوی سمت راست رو هم سفید کردین٬ گذاشتین سمت چپ٬ خسته نباشین.
یکی کردن دو بخش سایت هم اتفاق خوبیه
یه چیز بی ربط : توی توضیحات Pentax Q10 اشتاباهی نوشتین Sensor shit به جای shift .
منوها و عکساشون خیلی بد شده
در کل به نظر میاد که خواستین از سایتهایی مثل دیجیکالا عقب نمونین٬ اما باید بگم که حوب بودین واقعا . الان نه.
در کل امیدوارم این بتا باشه و بهتر شه تا چند وقت آینده.
سلام من هم تبریک میگم خیلی سایت جامع تر و قابل درک تر شده به خصوص با قرار گیری مجلات و محصولات فرهنگی. ممنونیم
از توجه شما ممنونم، تقریبا دو سالی میشود که مجلات و محصولات فرهنگی بر روی سایت قرار دارند. شاید بهخاطر طراحی جدید و نوع چیدمان این رده از محصولات بیشتر به چشم می آیند و شما آنها را به تازگی مشاهده کرده باشید.
تبریک به فروشگاه پیکسل و اقا سعید بخاطر وبسایت جدیدتون، عنوان خیلی بجا و قشنگی هم براش انتخاب کردید”خانه تکانی”. امیدوارم که هر روز و همیشه موفق تر باشید.
ممنونم فرزاد عزیز، فکر میکنم کسب و کار شما هم نیاز به خانه تکانی دارد.
موفق باشی.
جستوجوی سایتتون مشکل دارد. من عبارت «محافظ کارت حافظه» یا «کیف کارت حافظه» را جستجو کردم. از دوربین پنتاکس ۶۴۵ تا هرچی دیگر که در سایتتان و جود داشت در جواب من آمد بجز چیزی که من می خواستم. فکر کنم ۱۴ یا ۱۶ صفحه جواب دادین. یک باره بگین که خودتون برین همه صفحه ها را ببینید.
دوست عزیز، ممنون از اینکه مشکلات را به ما گوشزد میکنید. با وجود اینکه قالب جدید بسیار مورد آزمایش قرار گرفت، گاهی مشکلاتی پیش میآید که بهلطف شما بیشتر موردتوجه ما قرار خواهند گرفت. در حال حاضر بخش جستوجو بیشترین تمرکز ما است، بنابراین سعی میکنیم پیشرفتهای زیادی در این بخش ببنید.
با سلام وخسته نباشید،
با توجه به اینکه بنده از سال 87 مشتری پیکسل وشیفته دیدگاه مشتری مداری وکاسبی توام با عشق وعلاقه وتعهد آن مجموعه شدم به خودم اجازه می دهم نقطه نظرات کلی با نگاه اولیه خود را نسبت به این خانه تکانی بیان کنم ،اگرچه برای من مشتری ظاهر سایت تاثیری درارتباط ویا خرید نداشته وصرفا” منبع اطلاعاتی محصولات موجود را دارد،
نو آوری خوب است مشروط به اینکه با بهینه سازی همراه شود…..
صفحه اول بعنوان ورودی سایت که میبایستی جلوه جذب ورود مخاطب به سایت را داشته باشد 3/4 آن را اسلایدشو گرفته که اصلا” زیبا نیست ، این سایت فروشگاهی می باشد وسایت عکاسی نیست اگرچه در سایت عکاسی نیز از تصاویر باکیفیت،زیبا و استفاده میشود واسفاده از عکسهای انتزاعی وبی کیفیت جالب نیست.
پایینتر صفحه ،فریم های بکار رفته بیش از حد بزرگ است ویکباره به چشم بیننده فشار وارد میکند (این یک واقعیت پزشکی می باشد در مورد اثرتغییرات یکباره ابعاد ویا رنگ سوژه به چشم وتغیرات متوالی دریچه دیافراگم )،لزومی به استفاده از فریم وعکسهای بزرگ در لینک اول نیست معمولا”تصاویر محصولات به نسبت بزرگتر وباجزئیات بیشتر در لینکهای بعدی استفاده می شود، باتوجه به اینکه محصولات عکاسی غالبا” سیاه وتیره رنگ می باشند بکگراند فریم ها بایستی کنتراست رنگ داشته باشد که محصول جلوه ونمود بهتری داشته باشند.کلا” فریم بندی وطبقه وترکیب بندی صفحه اول کمی فاقد منطق ودید حرفه ای می باشد آوردن آن همه لینک تکراری در پائین صفحه که در منوی بالای صفحه وجود دارد نه زیباست نه جالب و نه لازم وباعث سرگردانی مخاطب می گردد و بهتر است تعدادی لینک مربوط به سایتهای مرتبط خارجی یا احیانا” داخلی جهت استفاده مخاطب آورده شود ، سایتهای شناخته شده صرفا” فروشگاهی مانند adorama و B&H در عین سادگی شفاف وزنده هستند حال که پیکسل علاوه بر آن رویکرد جذب مشتری نیز دارد نیم نگاهی به سایتهای حرفه ای معتبر جهت الگوبرداری ونه کپی برداری نه تنها عیب نیست بلکه مفید نیز میباشد.
در پایان،بعرض می رسانم که موارد فوق صرفا” بعنوان دیدگاه یک مشتری علاقمند به مجموعه پیکسل عرض کردم واگر نظرات منفی خوش آیندنبود پوزش مرا بپذیرید.
از نظر شما و توجه دقیق شما به تمام جزئیات ممنونیم. با توجه به اینکه شخصاً در طراحی وبسایت بهخصوص عکسها و تصاویر آن نقش داشتهام، امیدوارم بودم که نظری تا این حد مخالف دریافت نکنیم. همانطور که در مطلب اصلی هم گفتیم، هدف ما این بود که طراحی جدید با سلیقهی عکاسان، طراحان، و بهطور کلی هنرمندان تطبیق بیشتری داشته باشد. از آنجایی که زمینهی اصلی فعالیت من هنرهای تجسمی است، در همین راستا، تلاش زیادی کردم. امیدوارم بهمرور زمان بتوانیم طرح را بهینهتر کنیم تا بیشتر مورد پسند دوستان دقیقی مثل شما نیز قرار بگیرد.