حسگر نیکون با قابلیت فیلم‌برداری HDR 1000fps درراه است

0 1,858

سایت نیکون ژاپن اعلام کرد که این کمپانی یک حسگر ۱۷.۸۴ مگاپیکسلی ۱ اینچی از نوع Stached CMOS را توسعه داده است که قادر است تا به‌صورت HDR و با فریم‌ریت ۱۰۰۰ به فیلم‌برداری بپردازد.

نیکون روی بسیاری از محصولات خود از حسگرهای ساخت سونی استفاده می‌کند اما در این حین از توسعه تکنولوژی سنسورهای ساخت خودش نیز غافل نبوده است. کیس موردبررسی ما در این مطلب هم از همین دست حسگرها است که توسط خود کمپانی در دست‌ساخت می‌باشد. فرمت تصویر این حسگر مربعی است و همان‌طور که در بالا نیز گفته شد، قادر است تا با داینامیک رنج گسترده‌ای به فیلم‌برداری با سرعت‌های بالا بپردازد.

این حسگر از ۱۷.۸۴ میلیون پیکسل ۲.۷ میکرومتری استفاده می‌کند (۴۲۲۴x۴۲۲۴ پیکسل) که می‌تواند در فریم‌ریت ۱۰۰۰، با داینامیک رنج ۱۱۰ دسی‌بل به ضبط ویدئو بپردازد. اگر سرعت فیلم‌برداری را به ۶۰ فریم بر ثانیه کاهش دهیم، در این حالت داینامیک رنج سنسور برابر با ۱۳۴ دسی‌بل خواهد بود.

نیکون اعلام نکرده که از این حسگر روی چه محصولاتی استفاده خواهد شد اما با توجه به فرمت مربعی این حسگر، می‌توان انتظار داشت که از آن در فیلدهای صنعتی مانند خودرو استفاده شود و بعید است که به‌زودی آن را روی دوربین‌های خانگی مشاهده کنیم.

منبع: dpreview

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.