لنز M.Zuiko Digital ED 300mm F4 الیمپوس، شارپ‌ترین لنز در این رده

0 1,952

الیمپوس در نمایشگاه CES 2016 لنز M.Zuiko Digital ED 300mm F4 IS Pro را معرفی کرد. این شرکت مدعی است لنز تله 300 جدیدش، شارپ‌ترین لنز موجود در این رده است. این لنز پرایم که برای بدنه‌های میکرو چهارسوم ساخته شده است می‌تواند برای بدنه‌های سری OM-D E-M1 و E-M5 II مورد استفاده قرار بگیرد و در آن از سیستم لرزش گیر 6 مرحله‌ای (بر اساس استانداردهای CIPA) استفاده شده است که برای نخستین بار در لنز‌های تله قرار گرفته است. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

برای استفاده از سیستم پنج محوره این لنز می‌بایست از آن روی بدنه‌های مذکور با آخرین نسخه فرم‌ویر این دوربین‌ها استفاده کرد تا بتواند در ترکیب با لرزش گیر موجود روی حسگر این بدنه‌ها تا شش گام، لرزش ناشی از کاهش سرعت را جبران کند.

لنز M.Zuiko Digital ED 300mm F4 دارای یک سیستم کلاچ فوکوس دستی مخصوص لنز‌های جدید الیمپوس است که تجربه کاربری فوکوس با لنز‌های حرفه‌ای قدیمی را برای کاربرد تداعی می‌کند. این لنز نیز مانند لنز M.Zuiko Digital 50-150 F2.8 IS Pro این شرکت از یک هود جمع‌شو بهره‌مند است که در صورت نیاز می‌توانید با بستن آن، اندازه لنز را کاهش دهید.

8584464557

پایه مخصوص نصب سه‌پایه این لنز امکان باز شدن دارد؛ زیرا الیمپوس حدس می‌زند احتمالاً می‌توان به راحتی از این لنز روی دست استفاده کرد. لنز M.Zuiko Digital ED 300mm F4 با 224 میلی‌متر طول و 1,270 گرم وزن تقریباً یک‌سوم اندازه و وزن لنز‌های مشابه خودش در بین لنز‌های دوربین‌های DSLR دیگر را دارد و به راحتی می‌توان آن را در داخل کوله‌پشتی به داخل هواپیما برد و از فاصله‌های دور عکاسی کرد. سیستم ضد یخ‌زدگی تا -10 درجه زیر صفر و همچنین موتور فوکوس کاملاً بی‌صدا در این لنز، می‌تواند برای عکاسان حیات‌وحش و کسانی که علاقه‌مند به عکاسی در مناطق بسیار سرد هستند خبر خوبی باشد.

برای مشاهده تأثیر لرزش گیر این لنز، ویدئوی زیر را تماشا کنید:

این لنز بیشترین استفاده را برای عکاسان ورزشی، منظره و حیات‌وحش خواهد داشت و قیمت آن در زمان عرضه احتمالاً حدود 2500 دلار خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر درباره این لنز می‌توانید به صفحه مخصوص آن در وب‌سایت الیمپوس سر بزنید.

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.