پهبادی بسیار سبک که با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند

0 1,245

همان‌طور که شایسته بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی جهان است، باید هم محصولاتی در این نمایشگاه به نمایش درآیند که حداقل برای چند دقیقه هم که شده جهان را در فکر فرو ببرند. تا به حال طی چند سال گذشته درون‌های مختلفی از سازنده‌های متعدد تولید و ساخته شده که به قابلیت‌های چشم‌گیری مجهز بوده‌اند. از برد بالای وای‌فای و سیستم پرواز خودکار گرفته تا توانایی حمل دوربین‌های تصویربرداری حرفه‌ای و این اواخر هم که سیستم‌های تشخیص موانع.

SONY DSC

اما CES آمده تا هر سال سطح و استاندارد تکنولوژی را حداقل در برخی شاخه‌های وارد مرحله‌ای جدید کند. شرکت مطرح Parrot در نمایشگاه امسال از درونی با شکل و شمایلی مشابه جت‌های سریع رونمایی کرده که البته از سرعت بسیار بالایی نیز برخوردار است. Disco نام این پرنده است که وزنی کمتر از ۷۰۰ گرم داشته و بیشینه سرعت آن به ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تقریباً دو برابر سریع‌ترین پهباد Parrot است. همچنین در ساخت بدنه این پهباد از پلاستیک و کربن استفاده شده و توسط فوم نیز مقاوم گردیده است.

ParrotDiscoFull

از لحاظ عملکرد باتری نیز Disco شرایط به‌مراتب بهتری نسبت با سایر پرنده‌های Parrot دارد و با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند تا حدود ۴۵ دقیقه پرواز کند. Disco از کنترل‌پذیری بالایی برخوردار بوده و در حقیقت اولین نمونه در نوع خود است که می‌توان بدون طی کردن مراحل پرواز آزمایشی، پرواز ایمن و موفقی را با آن تجربه کرد. این درون دارای حسگرهای متنوعی از جمله ژیروسکوپ، GPS و فشارسنج بوده و به یک دوربین ۱۴ مگاپیکسلی با سیستم لرزشگیر دیجیتال سه محوره مجهز است که وظیفه به تصویر کشیدن پرواز پرنده را بر عهده دارد. این دوربین می‌تواند تصاویر را با کیفیت اچ‌دی بر روی حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی خود ذخیره کرده و ویدئوها را با رزولوشن کمتر از طریق وای‌فای انتقال دهد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.