چیپی که عمر باتری گجت‌های پوشیدنی را ۲ برابر می‌کند

0 1,432

از لاس وگاس خبرهای خوبی برای دوستداران و علاقه‌مندان گجت‌های پوشیدنی به گوش می‌رسد. این لوازم از آنجایی که اغلب تازه به بازار مصرف راه‌یافته‌اند، به بلوغ کامل نرسیده و علی‌رغم کاربردی بودنشان معمولاً عمر باتری چندان قابل قبولی را از خود ارائه نمی‌دهند.

اما در نمایشگاه CES امسال از چیپی بلوتوثی با مصرف انرژی بسیار پایین رونمایی به عمل آمده که از قرار معلوم می‌تواند عمر باتری گجت‌های پوشیدنی را تا دو برابر افزایش دهد. عمده استفاده این چیپ بلوتوثی می‌تواند در ساعت‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی تناسب اندام باشد. این چیپ که QN 9080 نام دارد توسط شرکت NXP توسعه داده شده و بهینه‌ترین چیپ در زمینه مصرف انرژی در نوع خود بشمار می‌رود.

ce

اغلب ساعت‌های هوشمند با استفاده متداوم به سختی تا دو روز دوام آورده و یا ابزارهای پوشیدنی مرتبط با تناسب اندام نیز معمولاً با هر بار شارژ در حدود یک هفته کاربران خود را همراهی می‌کنند. NXP ادعا می‌کند که در مواردی این چیپ سبب می‌شود تا با یک‌بار شارژ کامل برای حدود یک ماه از گجت پوشیدنی خود استفاده کنید.

قرار است این چیپ به صورت انبوه در اختیار سازنده‌های فعال در حوزه گجت‌های پوشیدنی قرار گرفته ولی معلوم نیست که اولین بار در کدام گجت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.