حال و هوای نمایشگاه فوتوکینا 2016 از زبان نماینده پیکسل

0 1,499

متن پیش رو، حال و هوای این دو روز نمایشگاه فوتوکینا را از زبان نماینده پیکسل وصف می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید.

روز اول نمایشگاه بسیار خلوت بود و تعداد بازدیدکنندگان نیز کم‌تر از حد انتظار بود و همین امر نگرانی زیاد برگزارکنندگان این رویداد را در پی داشت. البته این اتفاق چندان هم دور از انتظار نبود چراکه تعداد بلیط‌های آنلاین فروخته شده ناامید کننده بود. اما در دومین روز از فوتوکینا ورق به طور کلی برگشت و افراد زیادی از سالن‌ها و غرفه‌های نمایشگاه بازدید کردند. این افراد در محل نمایشگاه اقدام به خرید بلیط نقدی کردند و ازدحام جمعیت به حدی بود که برای رجیستری و خرید بلیط تا یک ساعت در صف معطل شدند.

از نکات جالب توجه امروز این بود که غرفه گوپرو با وجود معرفی پهپاد و اکشن‌کمراهای جدیدش هیجان انچنانی نداشت. این در حالی است که رقبای گوپرو با استقبال مناسب و شایسته از بازدیدکنندگان، آن‌ها را به سمت غرفه‌های خود سوق می‌دادند. پروفوتو هم شرایط خوبی را سپری می‌کرد و با برگزاری کارگاه عملی و دوره‌های آموزش عکاسی در بالاترین سطح، افراد زیادی را به حضور در غرفه خود ترغیب نمود. کانن نیز مانند سال‌های پیش بزرگ‌ترین غرفه را داشت اما نکته قابل تامل این است که بازدیدکنندگان فقط در فضای محوطه غرفه این کمپانی قدم می‌زدند و بیشتر به دنبال هدایای تبلیغاتی بودند که البته بی‌نصیب هم نمانند. همان‌گونه که پیش‌بینی هم می‌شد، این کمپانی محصول جدیدی برای رونمایی در این نمایشگاه نداشت چراکه در ماه اخیر از دو دوربین محبوب و 5 مدل لنز جدید رونمایی کرده بود.

اما اوضاع برای نیکون بدتر از همتای خود بود. این کمپانی بسیار ناامیدکننده ظاهر شد و به جز رونمایی از دو دوربین اکشن و یک لنز جدید هیچ چیز تازه‌ای در غرفه آن یافت نمی‌شد. تنها نکته امیدوار کننده در غرفه نیکون، استقبال مناسب از استند VR بود که در جلوی محوطه این کمپانی وجود داشت. با گشت‌و‌گذاری دو روزه در سالن‌ها و غرفه‌های نمایشگاه امسال، آن چیزی که بیش از همه نظرم را جلب کرد فعال بودن شرکت‌های سازنده دوربین‌های دوچشمی و تلسکوپ بود. سیگما هم مانند دوره‌های گذشته غرفه نسبتا بسیار بزرگی در اختیار داشت. این کمپانی ژاپنی به لطف معرفی لنزهای جدید از خانواده Art توانست افراد متعددی را به سمت غرفه خود بکشاند.

سازندگان چینی هم کالاهای مشابه یکدیگر را در معرض نمایش قرار داده بودند و هیچ هیجان خاصی هم در غرفه‌ آن‌ها وجود نداشت. تعداد کمپانی‌های چینی حاضر در نمایشگاه فوتوکینا 2016 به نسبت دوره قبلی بسیار کم‌تر بود. غرفه DJI نسبتا شلوغ بود ولی کالای جدیدی در غرفه این شرکت چینی یافت نمی‌شد. بیشترین استقبال از پرنده‌های این کمپانی به عمل آمد که در قیاس با محصولات مشابه حقیقتا کیفیت ساخت بالاتری داشتند.

مانند دوره‌های گذشته، ایرانی‌های زیادی در نمایشگاه حاضر بودند و انتظار می‌رود به زودی محصولات جدید به زودی وارد بازار کشورمان شود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.