فلاش تریگر جدید فوتیکس با نام Laso معرفی شد

0 1,408

شرکت فوتیکس فلاش تریگر جدید خود با نام Phottix Laso را معرفی کرد. این تریگر امکان کنترل و تریگ کردن فلاش‌های RT کانن را فراهم می‌کند و در واقع Laso یک سورپرایز عالی و با قیمت مناسب برای عکاسانی است که از دوربین‌های کانن و فلاش‌های RT این شرکت استفاده می‌کنند. همچنین محصول جدید فوتیکس برای سایر فلاش‌های قدیمی کانن که فاقد قابلیت بی‌سیم هستند نیز کاربرد دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فرستنده Laso می‌تواند تا 15 فلاش کانن را در پنچ گروه مختلف کنترل و تریگ کند. همچنین می‌‌توان از میان حالت‌های E-TTL، E-TTL II، Manual، MULTI، Ext.A و عکاسی پیوسته یکی را برای فلاش انتخاب کرد. خوشبختانه همانطور که انتظار می‌رفت Laso می‌تواند در سرعت‌های بالا نیز با شاتر دوربین سینک شود (High Speed Sync).

transmitter

transmitter2

همان‌ گونه که اشاره شد، گیرنده Laso می‌تواند برای سایر فلاش‌های کانن که به قابلیت E-TTL مجهز هستند نیز استفاده شود. در ضمن زمانی که نیاز به تلفیق نور فلاش‌های رودوربینی و فلاش‌های استودیویی است می‌توان از گیرنده Laso برای فلاش‌های استودیویی استفاده کرد.

receiver

هم فرستنده و هم گیرنده این دستگاه از فرکانس استاندارد 2.4 گیگاهرتز برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می‌کنند. برد فرستنده و گیرنده Laso در حدود 100 متر است و از قابلیت‌های نوردهی پله‌ای و حالت جبران نوردهی نیز در محدوده 3EV+/- و در فواصل 1/3 یا ½ پله‌ای پشتیبانی می‌کند.

پیش از این شرکت کانن یک فرستنده ساخت خود را با نام ST-E3-RT مخصوص فلاش‌های RT معرفی و عرضه کرده بود که مانند Laso تا 15 فلاش Canon RT را در پنچ گروه مختلف کنترل و تریگ می‌کند ولی برد آن فقط 30 متر است. علاوه بر تفاوت قیمت قابل توجه Laso نسبت به فرستنده کانن، بزرگ‌ترین برگ برنده‌ای که محصول فوتیکس نسبت به ST-E3-RT کانن دارد، پشتیبانی آن از تعداد بیشتر فلاش‌های کانن است، درحالی که برای مثال فرستنده خود کانن از فلاش 580EX II پشتیبانی نمی‌کند.

Phottix Laso در تاریخ 24 سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد. فرستنده این محصول قیمتی معادل 160 دلار و گیرنده آن حدود 100 دلار قیمت خواهد خورد. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که فرستنده ST-E3-RT کانن حدود 260 دلار قیمت دارد، یعنی هم قیمت فرستنده و گیرنده Laso.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.