رونمایی از حافظه SSD پر سرعت و ضدآب سن‌دیسک

0 1,097

SSD ها به‌خوبی جای خود را در میان اغلب مصرف‌کنندگان تکنولوژی باز کرده و شاید بی‌راه نباشد اگر بگوییم که استفاده و یا عدم استفاده از آن‌ها، مرز میان کاربران حرفه‌ای و معمولی را تشکیل می‌دهد. دیروز در اخبار CES 2016 به اطلاع رساندیم که شرکت کره‌ای سامسونگ از یک حافظه SSD قابل‌حمل به نام SSD T3 رونمایی کرد که متأسفانه ضدآب نیست.

اما امروز خبر می‌رسد که سن‌دیسک در همین نمایشگاه و در غرفه خود از نوعی حافظه SSD با نام Extreme 510 پرده‌برداری کرده که علاوه بر قابل‌حمل بودن، در برابر ضربه و نفوذ آب نیز مقاوم است. این حافظه بسیار جمع‌و‌جور و به اصطلاح کامپکت بوده و از گواهینامه شاخص مقاومت IP55 بهره می‌برد که آن را حتی در برابر نفوذ گردوغبار نیز مقاوم می‌سازد.

Extreme510_front

می‌توان گفت که Extreme 510 Portable SSD در حقیقت نسخه بروز شده حافظه Extreme 500 Prtable SSD می‌باشد که بیشتر بر روی ایمن‌سازی آن در برابر ضربه و شرایط محیطی مختلف تمرکز شده است. می‌توان گفت که این حافظه SSD جدید برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای طراحی شده و ثبات و مقاومت کارت حافظه را به همراه سرعت بسیار بالا می‌خواهند. سن‌دیسک ادعا می‌کند که حافظه‌ مذکور ذخیره‌سازی و خواندن اطلاعات را با سرعت ۴۳۰ مگابایت بر ثانیه انجام داده و از USB 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

Extreme 510 Portable SSD تنها با ظرفیت ۴۸۰ گیگابایت قابل انتخاب است و متأسفانه از USB-C پشتیبانی نمی‌کند. این مسئله ممکن است کاربران برخی از دیوایس‌های جدید مانند مک‌بوک اخیر اپل را ناامید کند. SanDisk اعلام کرده که این حافظه‌های SSD از هم اکنون با قیمت ۲۵۰ دلار قابل سفارش هستند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.