هدفون 3D سنهایزر، کمال‌بخش واقعیت مجازی

0 2,124

بدون شک صدای دل‌نشین، نیمی از تجربه لذت‌بخش واقعیت مجازی را به همراه خواهد داشت. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که واقعیت مجازی بدون همراه داشتن صدای خارق‌العاده و شگفت‌انگیز کامل نخواهد بود. سنهایزر به CES آمده تا با هدفون 3D خود، واقعیت مجازی را تکامل بخشد. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

حتی از سالیان دور و پیش از آنکه صحبتی از واقعیت مجازی به میان آید، میل به شنیدن صدایی تفکیک‌شده و دارای بعد در بسیاری از افراد بیداد می‌کرد. حال فرض کنید هدست واقعیت مجازی به چشمان خود زده و قصد سفر به سرزمینی مجازی را دارید. قطعاً شنیدن همزمان صدایی سه‌بعدی می‌تواند تجربه خارق‌العاده‌ای را خلق کند. اکنون که محصولات واقعیت مجازی یکی پس از دیگری به مرحله تولید رسیده و آماده عرضه هستند، پس بدیهی است که شرکت‌های فعال در زمینه صنعت صدا نیز دست بکار شده تا با کمک خود، دنیای جلوه‌های بصری را به‌طور کامل دگرگون و متحول کنند.

sennheiser_ambeo

شرکت آلمانی مطرح و مشهور Sennheiser در نمایشگاه CES امسال در شهر لاس وگاس از یک هدفون جدید رونمایی کرده که قادر است صدای سه‌بعدی پخش کند. این هدفون که AMBEO نام دارد از فناوری صدای 3D بهره می‌برد و شرکت سازنده آن ادعا می‌کند که شیوه بازتولید صدا را وارد فاز جدیدی خواهد کرد. مدیر عامل سنهایزر در این باره این‌گونه اظهار نظر کرده است: “صدای سه‌بعدی فراتر از یک صدای فوق‌العاده است که می‌تواند تجربه خارق‌العاده‌ای را هنگام کار با اپلیکیشن‌های مختلف، تماشای ویدئوها و یا شنیدن موسیقی برای کاربران به همراه داشته باشد. به ویژه اگر قصد داشته باشید تا واقعیت مجازی را به معنای واقعی خود لمس و تجربه کنید”.

شرکت Sennheiser برای مدت‌هاست که بر روی توسعه صدای ۹٫۱ کاناله در حال فعالیت است و با این وجود، دست‌یابی به سطح جدید و ممتازی از بازتولید صدا از جانب این شرکت، مسئله چندان عجیب و دور از انتظاری نیست. متاسفانه اطلاعات بیشتری اعم از مشخصات فنی و قیمت هدفون منتشر نشده است ولی آن‌طور که از شواهد برمی‌آید، AMBEO تا پایان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.