سیگما سه لنز جدید از سری Art را معرفی کرد

1 1,572

سیگما به‌تازگی سه لنز جدید از سری سطح بالای Art را معرفی کرد. دو عدد از این لنزها از نوع پرایم و یکی زوم است و همگی برای دوربین‌های فول‌فریم نیکون، کانن و سیگما طراحی شده‌اند.

اولین لنز، یک فوق‌واید ۱۴ میلی‌متری به نام 14mm F1.8 DG HSM است که سیگما آن را اولین لنز فوق‌واید با دیافراگم F1.8 می‌نامد. این لنز دارای ۱۶ المنت است که سه عدد از آن‌ها از نوع FLD و چهار عدد از نوع SLD با پراکندگی کم هستند. همچنین دارای المنت جلویی بزرگ ۸۰ میلی‌متری است تا کمترین اعوجاج را داشته باشد و کیفیت مثال‌زدنی را از مرکز تا گوشه‌های تصویر ارائه کند.

این لنز همچنین دارای دیافراگم ۹ تیغه‌ای است و حداقل فاصله‌ی فوکوس آن ۲۷ سانتی‌متر است و از سیستم اولتراسونیک HSM سیگما برای فوکوس استفاده می‌کند.

لنز بعدی Sigma 24-70mm F2.8 DG OS HSM است. این لنز از سه المنت SLD و ۴ المنت غیر کروی همراه با ۹ تیغه‌ی دیافراگم و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌گیرد. بدنه‌‌ی این لنز در مقابل عوامل آب‌ و هوایی مقاوم‌سازی شده و در ساخت بدنه‌ی آن از ترکیب فلز و کامپوزیت بهره گرفته شده است. حداقل فاصله‌ی فوکوس برای این لنز ۳۷ سانتی‌متر است و دهانه‌ی فیلتر آن ۸۲ میلی‌متر است.

در نهایت نیز لنز پرایم 135mm F1.8 DG HSM که سیگما مدعی است کیفیت موردنیاز برای سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی و بیشتر را تأمین می‌کند. این لنز از سیستم هایپرسونیک برای فوکوس استفاده می‌کند که فوق‌العاده سریع و دقیق است. همچنین به یک سنسور شتاب مجهز شده است تا جهات قرارگیری لنز را درک کرده و به فشارهای مختلفی که به المنت‌ها وارد می‌شود عکس‌العمل نشان دهد. این لنز دارای ۹ تیغه‌ی دیافراگم است و در مقابل عوامل آب و هوایی مقاومت می‌کند.

قیمت و زمان عرضه‌ی این لنزها هنوز مشخص نشده است.

1 نظر
  1. حسین می‌گوید

    سلام
    میشه لنز های سری FX نیکون رو رو دوربین های قطع DX مثل D7200 نصب کرد ؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.