سیگما لنز زوم E 18-55mm DC DN مانت و L مانت، عرضه خواهد کرد

0 1,180

سیگما از عرضه لنز زوم E 18-55mm DC DN مانت که جزو لنزهای مقرون‌به‌صرفه سری Contemporary است، خبر داد. این لنز APS-C یک نسخه سریع و به‌روز شده استاندارد زوم کیت است و برای دوربین‌های مانت E سونی و دوربین‌های Leica، Panasonic و سیگما مانت L روانه بازار خواهد شد.

فاصله کانونی معادل این لنز هنگام نصب بر روی دوربین‌های APS-C برابر با 75-27 میلی‌متر است و این امر این لنز را تبدیل به جایگزین انعطاف‌پذیری برای اکثر لنزهای کیت که همراه با دوربین‌ها عرضه می‌شوند، می‌کند. طراحی این لنز به صورت تحسین برانگیزی کامپکت است و در حالت ۱۸ میلی‌متری طول آن تنها ۷۵ میلی‌متر است و قبل از استفاده، نیاز به باز کردن آن نخواهید داشت.

چیدمان اپتیکال

چیدمان اپتیکال این لنز شامل ۱۳ عدسی در ۱۰ گروه است و از عدسی‌های ویژه موجود در این لنز می‌توان به وجود یک عدسی SLD و سه عدسی اسفریکال اشاره کرد. به گفته شرکت سیگما، وجود این عدسی‌ها به همراه تصحیح دیجیتال ویگنتینگ و اعوجاج جئومتریک موجب اندازه کوچک و وزن کم و همچنین کیفیت اپتیکال بسیار عالی این لنز شده است.

لنز زوم sigman 18-55mm f/2.8 DC DN

سیستم فوکوس

سیستم فوکوس این لنز به همراه موتور استپینگ موجب عملکرد سریع و تقریباً بی‌صدا هم در فیلم‌برداری و هم در عکس‌برداری شده است. لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متر عملکرد خوبی نیز برای فوکوس بر روی سوژه‌های نزدیک دارد و می‌تواند بر روی سوژه‌هایی که در فاصله ۱۲.۱ سانتی‌متری قرار دارند در انتهای محدوده واید خود، فوکوس کند و همچنین حداکثر نسبت بازتولید تصویر نیز در این حالت برابر با 1:2:8 (0.36x) است.

تاریخ انتشار و قیمت

لنز E 18-55mm DC DN احتمالاً تا اواخر اکتبر و با قیمت ۵۴۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

سیگما از عرضه لنز Sigma 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary را که کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز زوم برای دوربین‌های بدون آینه APS-C با گشودگی دیافراگم F2.8 خبر داد

مدیر دفتر مرکزی سیگما در نیویورک در تاریخ ۱۹ اکتبر از عرضه لنز جدید Sigma 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary ابراز خوشحالی و هیجان کرد. این لنز برای همراه داشتن در سفر و عکاسی روزمره انتخابی ایده‌آل است. این لنز جدید کیفیت بسیار بالا، انعطاف پذیری و ساختاری به شدت کامپکت را در اختیار کاربران دوربین‌های بدون آینه APS-C می‌گذارد. طول این لنز تنها ۷.۵ سانتی‌متر ست و وزن آن نیز برابر با ۲۹۰ گرم است. این لنز کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز استاندارد زوم مخصوص دوربین‌های بدون آینه APS-C با گشودگی دیافراگم F2.8 است. (تا اکتبر ۲۰۲۱)

لنز زوم sigman 18-55mm f/2.8 DC DN

تاریخ انتشار و قیمت

لنز SIGMA 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary در اواخر اکتبر ۲۰۲۱ در نمایندگی‌های مجاز سیگما و با قیمتی نزدیک به ۵۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

 

لنزی انحصاری برای دوربین‌های بدون آینه | سازگار با دوربین‌های دارای حسگر APS-C

  • انعطاف‌پذیری خیره کننده
  • حداکثر گشودگی دیافراگم 8، کیفیت تصویر عالی
  • طراحی بسیار کامپکت و وزن سبک، ایده‌آل برای نصب بر روی دوربین‌های بدون آینه
  • قابل استفاده در موقعیت‌های تصویر برداری مختلف

 

لنز زوم با گشودگی دیافراگم f/2.8 که هیچ‌وقت نیاز به جداسازی آن از دوربین نخواهید داشت

اولین لنز زوم APS-C مخصوص دوربین‌های بدون آینه، فاصله کانونی معادلی برابر با ۷۵-۲۷ میلی‌متر هنگام نصب بر روی دوربین‌های فول فریم به همراه خواهد داشت. این لنز برای مقاصد مختلف عکاسی از جمله: عکاسی از مناظر، پرتره، عکاسی خیابانی، عکاسی از بناها و مجالس یک لنز ایده‌آل است. به موجب وجود حداکثر بزرگنمایی 1:2.8 و حداقل فاصله فوکوس ۱۲.۱ سانتی‌متری (حداقل فاصله فوکوس و حداکثر بزرگنمایی در انتهای محدوده واید لنز محاسبه شده است) این لنز را می‌توان برای عکاسی کلوز-آپ و ماکرو نیز استفاده  کرد. حداکثر گشودگی درخشان F2.8 این لنز، در هنگام استفاده از دوربین در دست راحتی بیشتری برای کاربران فراهم می‌کند، به لنز عملکرد مناسبی در شرایط نوری ضعیف بخشیده است و همچنین در تنظیم عمق میدان نیز انعطاف پذیری بالایی در اختیار کاربران گذاشته است.

به لطف وجود موتور استپینگ، عملکرد فوکوس خودکار این لنز بسیار سریع و تقریباً بی‌صدا است. این ویژگی‌ها برای فیلم‌برداری و همچنین عکاسی از سوژه‌های غیرقابل‌پیش‌بینی مانند کودکان و یا سوژه‌هایی که سرعت حرکت بالایی دارند، مناسب است. این لنز بسیار کوچک و سبک است و وزنی کمتر از ۳۰۰ گرم دارد و همچنین با دوربین‌های فول فریم نیز سازگار است. (لطفاً برای استفاده از این لنز بر روی دوربین‌های فول فریم تنظیمات را در حالت APS-C crop mode قرار دهید)

لنز زوم sigman 18-55mm f/2.8 DC DN

ویزگی‌های شاخص

 ۱) دیافراگم با گشودگی F2.8 و کیفیت تصویر عالی

لنز Sigma 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary در هنگام نصب بر روی دوربین‌هایی که سنسور ۳۵ میلی‌متری دارند فاصله کانونی معادل ۷۵-۲۷ میلی‌متر ارائه خواهد داد و همچنین حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.8 آن در سراسر بازه زوم ثابت می‌ماند. گشودگی بالای دیافراگم این لنز موجب سهولت در ثبت پس‌زمینه محو و خارج از فوکوس می‌شود و برای عکاسی پرتره و کلوز-آپ ایده‌آل است.

وجود سه عدسی اسفریکال باکیفیت در چیدمان اپتیکال این لنز موجب کاهش تعداد المان‌های مورد نیاز و درنتیجه کاهش وزن و اندازه این لنز شده است. همچنین استفاده از تصحیح اعوجاج دیجیتال دوربین هنگام استفاده از این لنز موجب کاهش نواقص اپتیکال مانند دیستورشن و ویگنتینگ شده است. این لنز با استفاده از بالاترین تکنولوژی‌های سیگما در ساخت شیشه‌های اپتیکال و چیدمان آن‌ها، تولید شده است.

 

۲) بدنه بسیار کامپکت و سبک که برای استفاده به همراه دوربین‌های بدون آینه ایده‌آل است

این لنز طراحی کاملا کامپکتی دارد و هنگام نصب بر روی دوربین‌های بدون آینه با حسگر APS-C از پرتابل‌ بودن آن‌ها نمی‌کاهد. این لنز برای استفاده روزمره یک لنز با کارایی بسیار بالا است. این لنز در حال حاضر در کلاس خود، کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز موجود است و با وجود این اندازه بسیار کوچک، حداکثر گشودگی دیافراگم آن در سراسر بازه زوم ثابت می‌ماند.

برای بالا نرفتن وزن این لنز، سیگما مواد سازنده بدنه آن را با دقت بسیاری انتخاب کرده است. یک پلی‌کربنات با نام TSC برای ساختار بدنه این لنز انتخاب شده است که در ضخامت پایین، مقاومت بالایی دارد و همچنین رسانایی حرارتی آن نیز نزدیک به فلز آلومینیم است. این امر موجب کارایی پایدار و عملکرد مناسب این لنز در موقعیت‌هایی که دمای محیط تغییر زیادی می‌کند، شده است. در برخی از قسمت‌ها نیز در ساختار این لنز از فلز استفاده شده است که این موضوع باعث این شده است که لنز در استفاده مکرر و طولانی‌مدت دوام بالایی داشته باشد.

 

۳) قابل استفاده در موقعیت‌های تصویربرداری مختلف

این لنز فوکوس خودکار سریع و تقریبا بی‌صدایی دارد و برای موقعیت‌های مختلف تصویربرداری مانند فیلم‌برداری در محیط‌های حساس به صدای اضافی و فیلم‌برداری از سوژه‌هایی که حرکت سریعی دارند، مناسب است. این سرعت و عدم تولید صدای اضافی در اثر وجود موتور استپینگ در سیستم فوکوس خودکار این لنز حاصل شده است. همچنین به لطف وزن سبک و اندازه کوچک، از این لنز انعطاف پذیر می‌توان در هنگام استفاده از دوربین در دست، بر روی گیمبال و ولاگینگ و فیلم‌برداری تک‌نفره استفاده کرد.

با توجه به اینکه در ساخت این لنز تأکید به کارایی آن در موقعیت‌ها و شرایط مختلف بوده است، شرکت سیگما این لنز را طوری طراحی کرده است تا حداقل فاصله فوکوس آن برابر با ۱۲.۱ سانتی‌متر و حداکثر بزرگنمایی آن نیز برابر با 1:2:8 است که این قابلیت‌ها این لنز را برای عکاسی کلوز-آپ ایده‌آل کرده است.

نصب این لنز بر روی دوربین فول‌-فریم کامپکت SIGMA fp ترکیب کامپکتی می‌سازد که بر روی هم تنها ۷۱۲ گرم وزن خواهند داشت. همچنین برای پایین آوردن وزن وسایلی که حمل می‌کنید نیز می‌توان از این لنز به همراه دوربین‌های فول‌فریم استفاده کرد.

 

دیگر ویژگی‌ها
  • چیدمان اپتیکال: ۱۳ عدسی در ۱۰ گروه، دارای یک عدسی SLD و سه عدسی اسفریکال
  • سیستم فوکوس داخلی
  • سازگار با فوکوس خودکار high-speed
  • موتور استپینگ
  • پشتیبانی از DMF و AF+MF
  • کوتینگ Super Multi-Layer
  • هود لنز از نوع Petal type
  • قسمت مانت مقاوم در برابر نفوذ گردوغبار و پاشیدن آب
  • سازگار با SIGMA USB DOCK UD-11
  • طراحی شده برای به حداقل رسیدن پدیده فلر و سایه‌دار شدن
  • دیافراگم ۷ پره‌ای
  • ساخت ژاپن
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.