سنسور سونی با قابلیت تعقیب سوژه در سرعت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه معرفی شد (ویدیو)

0 2,009

سونی به‌خوبی در حال بهره‌برداری از توانایی‌های فوق‌العاده‌ی سنسورهای Stacked است. توانایی عکاسی پیاپی با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه برای a9 و قابلیت اسلوموشن ۹۶۰ فریم بر ثانیه برای اکسپریا XZ از جمله این قابلیت‌ها هستند. ولی سنسور سونی به نام IMX382 یک قدم فراتر رفته است و می‌تواند سوژه‌ها را در سرعت باورنکردنی ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه تشخیص داده و تعقیب کند.

البته این سنسور قرار نیست در گوشی‌ها یا دوربین‌های عکاسی استفاده شود. این سنسور بسیار کوچک است و تنها ۱٫۲۷ مگاپیکسل رزولوشن دارد و مناسب استفاده در محصولات تجاری نیست. این سنسور سونی تنها برای مصارف صنعتی در کارخانه‌ها طراحی شده است و می‌تواند مشکلات و نواقص خطوط تولید را بهتر از هر ابزار دیگری تشخیص دهد و بسیاری از پروسه‌های بازرسی و کنترل کیفیت را متحول می‌کند.

دلیل آن هم قابلیت تعقیب و تشخیص سوژه‌ها در سرعت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه است. سونی مصارف و قابلیت‌های این سنسور را در ویدیوی زیر به نمایش گذاشته است:

 

و ما فکر می‌کردیم قابلیت تعقیب چشم a9 خارق‌العاده است!

البته به احتمال زیاد شاهد استفاده از این فناوری در دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری تجاری نخواهیم بود، زیرا در این مورد تعقیب و تشخیص سوژه به معنی انجام فوکوس توسط لنز به‌صورت هم‌زمان نیست. البته ممکن است این فناوری به بهبود سیستم‌های فوکوس در دوربین‌های آینده کمک کند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.