سونی از لنز جدید FE 50mm F2.8 Macro خود رونمایی کرد

0 1,268

لنز 50 میلی‌متری سونی با حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم F2.8 و بزرگنمایی یک به یک، ساعاتی پیش رونمایی شد. یکی از قابلیت‌های برجسته این لنز را می‌توان امکان فوکوس از بی‌نهایت تا حداقل فاصله 16 سانتی‌متری عنوان کرد که آن را در دسته لنزهای ماکرو قرار داده است. این لنز طبق گفته سونی در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار یکی از مقاوم‌ترین لنزها در نوع خود است.

روز گذشته سونی یکی از بزرگترین کمپانی ‌های جهان در صنعت تصویربرداری دیجیتال در شهر سن‌دیگو، از یک لنز سبک فول فریم f/2.8 رونمایی کرد. لازم به ذکر می‌باشد که این لنز برای دوربین‌های بدون آینه فول فریم با مانت E طراح شده است.

s1

حداکثر بازشدکی دهانه دیافراگم 2.8 در این لنز برای هر عکاس یک ویژگی نسبتا ایده‌آل به حساب می‌آید که به‌واسطه آن می توان تصاویری مطلوب با بوکه‌های نرم و زیبا خلق کرد. همچنین بزرگنمایی یک به یک در این محصول ثبت عکس‌های کلوزآپ با وضوح بالا را ممکن کرده است.

برخوردار بودن از کمینه فاصله فوکوس 16 سانتی متری و ارائه عمق میدان بیشتر در عکاسی ماکرو می‌تواند از ویژگی‌هایی باشد که این محصول را به یک لنز پرطرفدار بدل کند. یکی دیگر از خصوصیاتی که سونی در مراسم رونمایی به آن تاکید داشت، وزن کم این لنز (تقریبا 238 گرم) است که آن را به لنزی سبک و قابل حمل معروف خواهد کرد.

s3

سونی برای به حداقل رساندن انحرافات رنگی به خصوص از نوع محوری، که هنگام عکاسی ماکرو می‌تواند دردسرساز باشد، یک المان ED را به مجموعه عدسی‌های این لنز اضافه کرده است که ثبت عکس‌های پی‌در‌پی در حالت ماکرو را با وضوح و کیفیت بالا ممکن کرده است. به ادعای سونی تغییرات در ساختار مکانیکی و اپتیکی این لنز احتمال بروز Ghosting را به کمترین میزان ممکن خواهند رساند.

لازم به ذکر است که FE 50mm F2.8 Macro در سپتامبر امسال به بازار عرضه می‌شود و در اختیار علاقه‌‌مندان قرار می‌گیرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.