دوربین امنیتی دید در شب فول‌فریم 4K سونی با قابلیت تعویض لنز!

1 2,400

در این هفته بخش ژاپنی سایت رسمی سونی خبر از تولید دوربین فول‌فریم جالبی داده که تا ماه آگوست وارد بازار خواهد شد. این دوربین مجهز به یک سنسور فول‌فریم CMOS Exmor دوازده مگاپیکسلی است. قابلیت تصویربرداری 4K (30 فریم در ثانیه) و ثبت تصاویر روشن با نور 0.004 lux از دیگر مشخصات جالب این دوربین است (روشنایی در یک شب صاف بی مهتاب برابر با 0.002 lux است).

img05

این مشخصات جالب و قابلیت نصب لنز E-Mount در کنار وجود لنز 1600 دلاری Zeiss 35mm f/1.4  نصب شده‌ی روی این دوربین که در عکس‌های اولیه پیداست، ما را به یاد دوربین حرفه‌ای سونی A7S II می‌اندازد. اما سونی اعلام کرده که این فقط یک دوربین امنیتی است!

قیمت بدنه‌ی SNC-VB770 برابر با 850000 ین (معادل 7500 دلار) برآورد شده است.

این دوربین قابل کنترل از طریق Wi-Fi و به‌وسیله‌ی گوشی‌های هوشمند است. تنظیمات آن به‌گونه‌ای است که می‌تواند 4 نقطه با رزولوشن VGA از تصویر اصلی 4K جدا کند و به‌صورت جداگانه و همزمان در اختیار کاربر قرار دهد، ضمن اینکه تمامی تنظیمات تصویر آن در طول روز و طی تغییر شرایط نوری به‌طور خودکار تغییر خواهد کرد تا بهترین تصویر در هر لحظه ثبت شود.

Untitled-1

وزن بدنه این دوربین 700 گرم است و دارای خروجی HDMI می‌باشد.

سال گذشته کانن دوربین 2.2 مگاپیکسلی ME20F-SH با ایزوی فوق‌العاده بالای 4 میلیون را معرفی کرد که قادر به تصویربرداری با نور 0.0005 lux است و البته قیمت بسیار بالاتری دارد. دوربین معرفی‌شده توسط کانن دارای درگاه‌های ورودی و خروجی کامل و حرفه‌ای (حتی ورودی میکروفن) است، به‌صورت فول اچ‌دی تصویر می‌گیرد و از ابتدا به‌عنوان یک دوربین حرفه‌ای مناسب برای مستندسازان معرفی شد. و امروز سونی دوربینی را معرفی کرده که از برخی جهات مشخصات حرفه‌ای‌تری دارد، به‌صورت 4K تصویر می‌گیرد و ارزان‌تر است. اما به‌عنوان یک دوربین امنیتی معرفی‌شده که تا چند روز دیگر در SECURITY SHOW 2016 توکیو رونمایی خواهد شد! آیا این مسئله نشانگر پیشرفت بسیار سریع دوربین‌های قدرتمند است یا صرفاً یک قدرت‌نمایی در مقابل رقیبان؟

sony-security-camera-2016-03-03-05

1 نظر
  1. Ali می‌گوید

    سلام، این دوربین4k را شخصی میشود خرید؟ لطفاً به ایمیل بنده جواب ارسال فرمائید

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.