تقسیم سهم بازار در بین برندهای دوربین سازی
نشریه اقتصادی آنلاین Nikkei Asian Review گزارشی از صنعت دوربین سازی و سهم شرکتهای مختلف از فروش محصولات مختلف در این بازار منتشر کرده است که نتیجه جالبی را نشان میدهد. این گزارش که بر اساس فروش دوربینها در سال گذشته منتشر شده است نشان میدهد کانن با 43.3 درصد رتبه اول را در میان فروشندگان دوربینهای با قابلیت تعویض لنز یا Interchangeable Lens دارد. رتبه بعدی در این ردهبندی در اختیار نیکون است که با کاهش فروش 2.5 درصدی نسبت به سال پیش به 32.1 درصد رسیده است و سونی با 13 درصد فروش،در رتبه سوم قرار دارد. 11.6 درصد باقیمانده فروش نیز بین دیگر برندهای مانند پاناسونیک، الیمپوس، سامسونگ، پنتکس و غیره تقسیم میشود.
نکته جالبی که در این مقاله به آن اشاره شده است، این است که چطور سونی توانسته با دمیدن هوای تازه به بازار در حال افول دوربینهای با لنز قابل تعویض، این بازار را مجدداً رونق بخشد. سری دوربینهای A7 سونی مانند Sony A7S II، با امکانات فوقالعاده و بدنهای کوچکتر از دوربینهای DSLR امکانات فوقالعادهای را در اختیار عکاسان و فیلمبرداران حرفهای قرار میدهند و اخیراً با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شدهاند.