آموزش نورپردازی پرتره (معرفی وب‌سایت)

0 1,394

اگر به عکاسی پرتره علاقه‌مند هستید، حتماَ می‌دانید نورپردازی در این نوع عکاسی بسیار حائز اهیمت است. می‌توان با نورپردازی مناسب حس و حالی متفاوت به عکس بخشید و پیامی متفاوت از چهره‌ی افراد یا حتی حیوانات خانگی به مخاطب القاء کرد. از سویی دیگر، تجهیزات نورپرداری امروزی بسیار متنوع و متفاوت هستند و گاهی کار با آن‌ها بسیار مشکل است. از تنظیمات مربوط به نوردهی دوربین که بگذریم، استفاده از نور‌های استودیویی به همراه چتر، سافت باکس، بیوتی‌دیش و بسیاری از شکل‌‌دهنده‌های نور در کنار یکدیگر گاهی بسیار پیچیده می‌شود. خیلی وقت‌ها و برای خیلی از ما پیش می‌آید که سودای یک تیپ عکاسی پرتره را در سر داریم، ولی دقیقاَ نمی‌دانیم به چه صورت و با چه نوع نورپردازی آن را به ثبت برسانیم.

وب‌سایتی به نام www.strobox.com با سبکی خلاقانه می‌تواند در زمینه آموزش نورپردازی پرتره به شما کمک کند.

picstitch

در این وب‌سایت ابتدا تعداد زیادی عکس پرتره در حالت‌ها متفاوت و در محیط‌های داخل و خارج از استودیو می‌بینید. با کلیلک بر روی هر عکس می‌توانید چیدمان مربوط به تجهیزات نورپردازی را با نقشه آن‌ها مشاهده کنید. علاوه بر این نوع دوربین استفاده شده به همراه تنظیمات مربوط به نوردهی دوربین نیز ارائه شده است. علاوه بر تصاویر پرتره انسان، تصاویر پرتره از حیوانات خانگی و تصاویر از مواد غذائی نیز ارائه شده است. اگر می‌خواهد از تجهیزات خاصی در نورپردازی استفاده کنید یا سبک خاصی از عکاسی را مدّنظر دارید، می‌توانید در قسمت جستجو وب‌سایت این موارد را مشخص کنید.

strobox

 

همچنین این وب‌سایت دارای نرم‌افزاری برای سیستم‌های iOS است که از طریق آن می‌توانید چیدمان نورپردازی خود را بر روی تلفن‌ همراه یا تبلت خود رسم کرده و آن را ذخیره نمایید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.