پرواز با یک درُون را تجربه کنید و با آن سرکار بروید!

2 1,134

بالاخره از راه رسید! یک درون ساخته شد که می‌تواند نفر هم ببرد. مدت‌ها بود درون‌هایی با اندازه‌های کوچک و قابلیت کنترل از راه دور به بازار عرضه می‌شدند که با اهداف تحقیقاتی، مسابقات هوایی و تصویربرداری از آن‌ها استفاده می‌شد. اما امسال در نمایشگاه تکنولوژی 2016 در لاس‌وگاس درونی جدید توسط یک شرکت چینی به نام (ای هانگ) معرفی شد که برخلاف مدل‌های پیشین قادر به حمل سرنشین است. نام این مدل درون Ehang 184 و از نظر اندازه و ابعاد به اندازه‌ی یک اتومبیل بسیار کوچک است. ادعا می‌شود که این درون قادر است وزنی معادل 120 کیلوگرم را حمل کرده و فاصلهٔ 16 کیلومتر را در عرض 23 دقیقه بپیماید.

ehang184Hero

ایهانگ 184 تنها یک درون ساده نیست، غیر از کارهای یک درون قابلیت‌های دیگری نیز دارد. سرنشینان آن تنها لازم است موارد ساده‌ای را برای کنترل و هدایت درون از قبیل بلند شدن، توقف و فرود را یاد بگیرند و کنترل این درون در بسیاری از موارد دیگر با وجود سیستم کنترل خودکاری که برای آن در نظر گرفته‌شده بسیار آسان است. تمام کاری که شما لازم است انجام دهید فشار دادن یک دکمه روی اهرمی است که در کنار صندلی سرنشین قرار گرفته است. طبیعی است که باید به این وسیله بگویید شما را کجا ببرد! البته این کار را می‌توانید با استفاده از یک نرم‌افزار اندرویدی مخصوص نیز انجام دهید. مسیرتان را توسط نرم‌افزار تعریف می‌کنید و بقیهٔ کار به صورت خودکار انجام می‌شود. برای اینکه این درون سرنشین را در نهایت آسایش به مقصد برساند برخی امکانات دیگر نیز در آن تعبیه شده است که از میان این امکانات می‌توان به یک سیستم تهویه‌ی مطبوع، پشتیبانی از اینترنت 4G، یک کوله‌پشتی که می‌توانید وسایل مورد نیازتان را در آن جا دهید و دو چراغ مطالعه برای مواقعی که مثلاً بخواهید تا رسیدن به محل کارتان گزارش یا متن‌های کنفرانس خود را مطالعه کنید، اشاره کرد.

ehang app

سؤالی که دربارهٔ این محصول مطرح‌ شده است راجع به سطح ایمنی آن در هنگام پرواز است. هرچند شرکت سازنده‌ی ادعا کرده است که مکانیسم مطمئنی برای تأمین ایمنی این محصول دارد، اما به‌هرحال امیدواریم این مکانیسم‌ها خوب عمل کنند زیرا در نبود یک مکانیسم ایمنی کارا، پرواز کردن با سرعتی معادل 62 مایل در ساعت و در ارتفاعی حدود 3000 متر، اعتمادبه‌نفس بالایی را می‌طلبد.

The world’s first electric, personal Autonomous Aerial Vehicle (AAV) – EHang 184 (PRNewsFoto/EHANG)

بر اساس قیمت تخمینی اعلام‌شده از طرف شرکت سازنده، این درون قرار است با قیمتی بین 200 هزار تا 300 هزار دلار در سال جاری به بازار عرضه شود.

2 نظرات
  1. عسل می‌گوید

    واااااااااااااااااااااااای چقدخوبه من ازاینامی خوااااااام.حالااگه من 130کیلوباشم نمیتونم سوارشم

    1. امیر یاری می‌گوید

      :))
      در واقع هنوز هم مشخص نیست که همین درون تا چه حد قابل اطمینان است. در خود نمایشگاه هم نمونه‌ای که در معرض دید قرار داده شده بود اجازه پرواز نداشت و صرفا می‌توانستید آن را بازدید کنید.
      بهتر است فعلا از روش‌های سنتی برای تردد استفاده کنید. 😉

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.