کمپانی Dell فروش اولین مانیتور 8K دنیا را آغاز کرد

0 2,600

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، مانیتورهای 8K هم به بازار مصرف راه یافتند و Dell اولین کمپانی است که موفق به انجام این مهم شده است. در ماه ژانویه بود که این کمپانی اولین مانیتور 8K دنیا را معرفی کرد که ابعاد 31.5 اینچی داشت و به لطف برخورداری از رزولوشن تصویر فوق‌العاده بالا، توانست جای خود را در دل پیشگامان طراحی و تولید محتوای بصری باز کند. اما در آن زمان هیچ حرفی از زمان عرضه‌ی این مانیتور به بازار به میان نیامد.

در نهایت روز گذشته این کمپانی به انتظارها پایان داد و فروش رسمی مانیتورهای 8K خود که با نام UltraSharp UP3218K نیز شناخته می‌شود را آغاز کرد. این نمایشگر تفکیک‌پذیری 7680×4320 پیکسل را ارائه می‌دهد که با توجه به ابعاد 31.5 اینچی‌اش می‌توان تراکم پیکسلی 279PPI را از آن انتظار داشت.

اگر بخواهیم از جنبه‌ای دیگر به قدرت نمایش تصویر این مانیتور نگاه کنیم باید اشاره کنیم که تصویر ارائه شده توسط UltraSharp UP3218K رزولوشنی معادل 33.2 مگاپیکسل خواهد داشت و به طور 100٪ از فضای رنگی SRGB و AdobeRGB پشتیبانی خواهد کرد.

برای درک بهتر تفکیک‌پذیری این نمایشگر بهتر است نگاهی به تصویر زیر بیاندازیم:

یکی از مطرح‌ترین نمایشگرهای حال حاضر که می‌تواند از حیث تفکیک‌پذیری با این نمایشگر Dell رقابت کند مانیتور 5K ال‌جی است که توسط اپل معرفی شد. اما حال این سؤال پیش می‌آید که آیا نمایشگر UP3218K دل به صرف بهره‌مندی از رزولوشن 8K بهترین گزینه برای عکاسان و ویدئوگرافرهاست؟ پاسخ این سؤال قطعاً منفی است چرا که رزولوشن تنها عامل مهم در انتخاب یک نمایشگر ایده آل برای طراحی و ادیت عکس نیست؛ ولی با این وجود نمایشگر UltraSharp UP3218K کمپانی Dell تنها نمایشگر 8K حال حاضر است که می‌توانید آن را خریداری کنید.

همان‌گونه که انتظار می‌رود این مانیتور در نوع خود قیمت بالایی دارد. وب‌سایت Dell قیمت اولین مانیتور 8K دنیا را ۵۰۰۰ دلار اعلام کرده است و ارسال سفارشات دریافتی نیز از اواسط آوریل آغاز خواهد شد. البته این ۵۰۰۰ دلار تمام مبلغی که باید برای بهره‌مندی از این رزولوشن خارق‌العاده بپردازید نیست؛ چراکه باید تقریباً بهترین کارت گرافیک بازار را نیز خریداری کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.