یاشیکا دوربین نوستالژیک Electro 35 را در قالب یک دوربین دیجیتال بازسازی می‌کند

0 3,378

کمپانی قدیمی و اسطوره‌ای ژاپنی یاشیکا مدتی است که بازگشت خود را به صنعت دوربین‌های عکاسی اعلام کرده است و اکشن‌کمراهایی نیز تولید کرده است. این کمپانی بعد از کمپین‌های مختلف و انتشار چند ویدیوی تبلیغاتی، بالاخره از دوربین جدید خود Y35 رونمایی کرد. این دوربین در نوع خود بسیار عجیب است و با ترکیبی از استایل دوربین‌های دیجیتال و آنالوگ ساخته شده است.

Y35 طراحی دقیقاً مشابه با دوربین قدیمی و پرطرفدار Electro 35 دارد ولی اجزای داخلی آن در مقایسه با Electro 35 کاملاً متفاوت است. Y35 دوربینی است که امکان تجربه خیلی از جنبه‌های عکاسی آنالوگ را برای کاربران خود فراهم می‌کند در حالی که یک دوربین دیجیتال به حساب می‌آید. یاشیکا شعار «انتظار غیرمنتظره را داشته باشید» دوربینی طراحی کرده که می‌تواند در ابعاد مختلف و شبیه به دوربین‌های آنالوگ عکاسی کند.

دوربین Y35 از یک تکنولوژی کاملاً جدید به نام digiFilm برخوردار است. این تکنولوژی که مبتکر آن کمپانی یاشیکا است برای شبیه‌سازی عکاسی با فیلم‌های آنالوگ طراحی شده است. یاشیکا قطعاتی شبیه به فیلم‌های ۳۵ میلی‌متری طراحی کره که باید آن را مثل فیلم در قسمت پشتی دوربین قرار دهیم. در عوض عکس‌ها نیازی به ظاهر شدن ندارند و در یک کارت حافظه SD ذخیره می‌شوند. این قطعات شبیه فیلم یا همان digiFilm در واقع اطلاعات مربوط به پارامترهای مختلف را در خود دارند و مشخص می‌کنند که عکس‌ها با چه ظاهر و مشخصاتی ثبت شوند. در حال حاضر ۴ فیلم digiFilm توسط یاشیکا طراحی شده: فیلم سرعت بالای ایزو ۱۶۰۰، فیلم سیاه‌وسفید ایزو ۴۰۰، فیلم ۶×۶ مدیوم فرمت و فیلم وضوح بالای ایزو ۲۰۰ و طبق گفته مسئولین یاشیکا انواع بیشتری از این دیجی‌فیلم‌ها در دست طراحی هستند و در آینده‌ای نزدیک وارد بازار خواهند شد. با این تفاسیر زمانی که این فیلم‌ها را در دوربین قرار می‌دهید دقیقاً مثل دوربین‌های آنالوگ ظاهر عکس و ابعاد آن مشخص خواهد شد.

Y35 از صفحه نمایش و کلید delete برخوردار نیست و همه چیز را باید از درون ویزور دوربین تماشا کرد. با این ویژگی‌ها می‌توان خیلی از جنبه‌های عکاسی آنالوگ را با دوربین Y35 تجربه کرد.

مشخصات فنی Y35 به شرح زیر است:

سنسور CMOS 1/3.2 اینچ ۱۴ مگاپیکسلی

ویوفایندر داخلی

لنز شیشه‌ای با حداکثر بازشدگی دیافراگم f/2.8

لنز ۳۵ میلی‌متری

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.