میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG

نام تجاری:
  • میکروفون شات گان برای ضبط ویدئوبلاگ و پادکست
  • مناسب دوربین، موبایل و کامپیوتر
  • باتری قابل شارژ با عمر ۳۰ ساعت
  • قابلیت تنظیم گین رول آف و بوست HF
  • خروجی USB یا ۳.۵ میلی‌متری
  • سوییچ خاموش/روشن و نشانگر LED
  • بادگیر
  • به همراه شاک‌مانت
ادامه مطلبShow less
13,600,000 تومان
گارانتی
  • ۷ روز ضمانت اصالت و سلامت

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
24147
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG ابزاری کارامد برای تولیدکنندگان محتوای ویدئویی، ضبط صدای هنرمندان و پادکست است. این میکروفون با ابعاد مناسب بر روی کفشک دوربین نصب می‌شود و به مبدل اضافه‌ای برای اتصال به انواع دوربین‌ها، موبایل، تبلت، رکوردر یا کامپیوتر نیازی ندارد. 

دریافت صدا توسط این میکروفون به صورت متمرکز انجام می‌شود و قابلیت تنظیم پیوسته گین و تنظیم دیجیتالی تن صدا برای آن در نظر گرفته شده است. یک باتری داخلی نیز عملکرد پیوسته این میکروفون را تا ۳۰ ساعت تضمین می‌کند و توسط درگاه USB می‌توان آن را شارژ کرد. بدنه میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG از جنس آلومینیوم مورد استفاده در صنعت فضایی ساخته شده و ابعاد کوچک و وزن سبک آن، استفاده از آن را هنگامی که بر روی دوربین یا بوم مانت شده، راحت‌تر کرده است.

درگاه خروجی ۳.۵ میلی‌متری این میکروفون از نوع TRRS است و یک کابل TRRS نیز برای اتصال آن به انواع دوربین‌ها، رکوردرهای قابل حمل، موبایل و کامپیوتر در بسته‌بندی آن قرار داده شده است. یک پد -20dB، یک کانال خروجی صدا با سطح -20dB و یک نشانگر LED سطح صدا، همگی به اطمینان از ضبط صدای بدون اعوجاج کمک می‌کنند. زمانی که از میکروفون با اتصال USB استفاده شود، خروجی ۳.۵ میلی‌متر به عنوان خروجی هدفون عمل می‌کنند تا مانیتورینگ مستقیم صدا ممکن باشد.

میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG دارای تآییدیه MFI شرکت اپل است و با دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS سازگاری کامل دارد. برای این اتصال نیاز به استفاده از تبدیل Rode SC15 (َUSB Type-C به لایتنینگ) است.

فناوری میکروفون NTG5

بدنه میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG بجای شیارهای خطی مورد استفاده در میکروفون‌های سنتی شات گان، دارای سوراخ‌های آکوستیک است. فناوری لوله خطی این میکرفون از میکروفون موفق Rode NTG5 به ارث رسیده است و سبب دریافت صدایی شفاف، طبیعی و بدون تغییر می‌شود.

دریافت صدای متمرکز و تک‌جهته

این میکروفون از الگوی قطبی سوپرکاردیوید بهره می‌برد و دریافت صدا به صورت متمرکز، تنها از قسمت جلویی میکروفون انجام می‌شود. در نتیجه صداهای اطراف و پشت میکروفون در خروجی صدا شنیده نمی‌شوند. مدار الکترونیکی کم نویز در کنار کپسول کاندنسر حساس به ضبط صدای شفاف و با جزئیات بالا کمک می‌کند. از آنجایی که حساسیت این میکروفون از مدل VideoMic Pro+ بیشتر است، به گین کمتری برای ایجاد سیگنالی با سطح یکسان نیاز خواهد داشت.

سازگاری بالا با دستگاه‌های مختلف

خروجی میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG از نوع TRRS اما هوشمند است. در نتیجه با اتصال آن به انواع دوربین، موبایل، تبلت یا رکوردر، نوع اتصال بین TRS و TRRS تغییر می‌کند تا اتصال مناسب حاصل شود. در نتیجه نیاز به تهیه هیچ مبدلی برای اتصال این میکروفون به دستگاه‌های مختلف وجود ندارد. به علاوه، خروجی ۳.۵ میلی‌متر این میکروفون قابلیت خروجی صدای دو کانال مونو به صورت همزمان را دارد تا ضبط یک نسخه پشتیبان توسط انواع رکوردرها و دستگاه‌ها ممکن باشد.

عملکرد کامل میکروفون با اتصال USB

با اتصال این میکروفون به کامپیوتر، موبایل یا تبلت از طریق درگاه USB، خروجی دیجیتال صدا ممکن می‌شود. یک مبدل دیجیتال به آنالوگ داخلی نیز با کیفیت 24-Bit/48kHz صدا‌هایی با وضوح بالا ایجاد می‌کند.

دارای تاییدیه MFI برای استفاده با محصولات اپل

با بروزرسانی نرم‌افزاری میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG به نسخه ۲.۰، این محصول با موبایل‌ها و تبلت‌های شرکت اپل که به درگاه لایتنینگ مجهز هستند، سازگار می‌شود. برای اتصال این میکروفون به دستگاه‌های iOS، نیاز به استفاده از یک مبدل Rode SC15 است اما این مبدل به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. ویژگی‌های این اتصال از قرار زیر است:

۱- مانیتورینگ میکروفون با کنترل صدای کامل

۲- انتقال صدای دوطرفه برای استفاده در تماس‌های تصویری

۳- قابلیت ضبط نسخه پشتیبان با سطح خروجی -20dB برای پیشگیری از ضبط انواع اعوجاج‌ها

۴- تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ با وضوح 24-Bit/ 48 kHz

قابلیت مانیتورینگ مستقیم با هدفون

در هنگام استفاده از میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG با اتصال USB، خروجی ۳.۵ میلی‌متری به عنوان درگاه مانیتورینگ مستقیم صدا عمل می‌کند. قابلیت تنظیم سطح صدای خروجی توسط پیچ گین تعبیه شده بر روی میکروفون نیز وجود دارد.

پد -20dB و کنترل پیوسته گین

برای اطمینان از کیفیت صدای دریافت شده توسط میکروفون، این محصول به قابلیت تنظیم پیوسته گین و نشانگر هشداردهنده برای سطوح بسیار بالای صدا مجهز شده است. با چرخش پیچ تعبیه شده بر روی بدنه میکروفون، سطح صدای خروجی قابل تنظیم خواهد بود. یک دکمه مخصوص نیز به صورت یک پد -20dB عمل می‌کند و به سرعت سطح صدای دریافتی را کاهش می‌دهد تا از ضبط صدای بی‌کیفیت و دارای اعوجاج پیشگیری شود.

قابلیت کاهش صدای بم و تقویت صدای زیر

فیلتر High-Pass با دو سطح ۷۵ هرتز و ۱۵۰ هرتز سبب ضبط نشدن صداهای بم محیطی می‌شود. در نتیجه نویز تهویه مطبوع یا ترافیک خودروها به راحتی از خروجی صدا حذف می‌شود. از آن‌جایی که صدای صحبت کردن افراد در خروجی صدا باید کاملا واضح و قابل درک باشد، قابلیت تقویت صدای‌هایی با فرکانس بالا نیز برای میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG در نظر گرفته شده تا از شفافیت صداها اطمینان حاصل شود.

قابلیت خروجی نسخه پشتیبان

زمانی‌ که سطح صدای دریافتی توسط میکروفون به طور ناگهانی افزایش یابد، ممکن است در خروجی میکروفون اعوجاج ایجاد شود. به همین منظور با فشردن یک دکمه اختصاصی می‌توان کانال راست خروجی را با سطح صدای ۲۰ دسی‌بل کمتر به صورت جداگانه ضبط کرد. در نتیجه اگر چنین اتفاقی رخ دهد، همواره از کانال راست صدایی شفاف و واضح ضبط شده است.

باتری داخلی قابل شارژ با طول عمر ۳۰ ساعت

میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG به یک باتری قابل شارژ داخلی از نوع لیتیوم یون مجهز شده که قابلیت تآمین انزژی مورد نیاز برای استفاده مداوم از میکروفون را به مدت ۳۰ ساعت فراهم می‌کند. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل میکروفون از طریق درگاه USB Type-C تنها دو ساعت است و می‌توان به صورت همزمان به شارژ و استفاده از میکروفون پرداخت.

خاموش/روشن دستی و خودکار

زمانی که میکروفون به دوربین متصل شود، به صورت خودکار روشن می‌شود. اگر دوربین خاموش شود یا اتصال قطع شود نیز، میکروفون به صورت خودکار خاموش می‌شود تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. البته یک دکمه خاموش/روشن مجزا نیز برای روشن نگه‌داشتن یا خاموش کردن دستی نیز بر روی بدنه این محصور قرار داده شده است.

شاک‌مانت با ریل و قابلیت مدیریت کابل‌ها

از آنجایی که بیشتر شاک‌مانت‌ها از کش‌های لاستیکی استفاده می‌کنند و این کش‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند، کمپانی رود برای این محصول از یک شاک‌مانت بادوام Rycote Lyre استفاده کرده که به صورت مستقیم به دوربین یا بوم میکروفون متصل می‌شود. در نتیجه لرزش‌های ناشی از حرکت دوربین یا بوم بر کیفیت صدای دریافت شده توسط میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG تآثیری نخواهد داشت. سیستم ریل این محصول قابلیت تغییر وضعیت قرارگیری میکروفون را بر روی مانت ممکن می‌کند. به علاوه، سیستم مدیریت کابل نیز از در هم تنیدگی کابل‌های متصل شده به دوربین جلوگیری می‌کند تا همه چیز منظم و مرتب به نظر برسد.

بادگیر برای حذف نویز باد

میکروفون شات گان رود مدل Rode Videomic NTG به همراه یک بادگیر فومی عرضه شده که از ضبط نویز ناشی از بادهای ملایم و صدای فن تهویه مطبوع جلوگیری می‌کند. برای کاهش بهینه‌تر نویز‌ بادهای شدیدی می‌توان از یک بادگیر خزدار مانند Rode WS-11 استفاده کرد. البته این بادگیر به صورت جداگانه باید خریداری شود.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
24147

مشخصات

برند
Rode
نوع
شاتگان
الگوی قطبی
سوپر کاردیود
محدوده فرکانس پاسخ‌دهی
۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
حداکثر فشار صوت (SPL)
۱۲۰ دسی‌بل
نسبت سیگنال به نویز
۷۹ دسی‌بل
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

میکروفون

نوع شاتگان
الگوی قطبی سوپر کاردیود
محدوده فرکانس پاسخ‌دهی ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
حداکثر فشار صوت (SPL) ۱۲۰ دسی‌بل
نسبت سیگنال به نویز ۷۹ دسی‌بل

سایر ویژگی‌ها

برند Rode

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم