در اپل واچ سری 4، تشخیص سقوط از ارتفاع در حالت پیش فرض غیر فعال است، مگر برای افراد بالای 65 سال

0 2,315

همان‌طور که‌ می‌دانید، شرکت اپل سری جدید ساعت های خود را با نام اپل واچ سری 4 در شهریورماه معرفی کرد.  یکی از قابلیت های اپل واچ جدید تشخیص سقوط از ارتفاع است. درصورت سقوط کاربر، اپل واچ جدید با شما‌ره تلفن‌های اضطراری مانند اورژانس تماس می گیرد.

همانطور که می دانید اپل واچ سری 4  تغییرات زیادی نسبت به مدل های قبلی خود پیدا کرده است. کوپرتینویی ها در سری جدید اپل واچ های 4 تمرکز خود را در زمینه سلامت فردی قرار داده اند.

یکی از قابلیت های جدید اپل واچ سری 4 سیستم هشدار سقوط از ارتفاع آن است. این قابلیت بدین گونه است که اگر شخصی اپل واچ جدید را در دست داشته باشد و از ارتفاع سقوط کند، بر روی مچ دست خود لرزشی به عنوان هشدار دریافت می کند. سپس بر روی صفحه نمایش چند گزینه نمایش داده می شود؛ 1. برقراری تماس با اورژانس 2. من سقوط کردم ولی مشکلی ندارم 3. من سقوط نکرده ام و کاربر بسته به شرایط می تواند یکی از آنها را انتخاب کند.

اپل واچ سری 4

 

در صورتی که شما اپل واچ در دست داشته باشید، از ارتفاع سقوط کنید و برای یک دقیقه حرکت نکنید، بعد از 15 ثانیه شمارش معکوس، زنگ هشدار بلندی به صدا در می آید. این زنگ با صدای بلند اطرافیان را از سقوط شما با خبر می کند. علاوه بر آن اگر شماره تلفن های مرتبط با پزشک و یا افراد مرتبط با پرونده پزشکی شما از قبل ذخیره شده باشد به آنها نیز یک پیام ارسال می شود و سپس با اورژانس نیز تماس گرفته می شود.

اپل واچ سری 4

اگر شما سقوط کنید و بعد از به زمین خوردن حرکت کنید، با اورژانس تماس گرقته نمی شود. به جای آن برای درخواست کمک فقط کافیست دکمه ای SOS را  که بر روی صفحه نمایش نشان داده شده از چپ به راست بکشید. کاربرانی که سن خود را در اپل‌ واچ یا اپلیکیشن سلامتی بیشتر از 65 سال اعلام کرده باشند، ویژگی تشخیص سقوط برای آنها به‌ صورت پیش ‌فرض فعال خواهد بود، ولی کاربران دیگر باید به‌ صورت دستی این ویژگی را فعال کنند.

اپل در قسمت پشتیبانی محصول به کاربران هشدار می‌دهد که اپل واچ های جدید  تمامی سقوط از ارتفاع ها را نمی‌تواند تشخیص دهد؛ و تاکید می‌کند که امکان اشتباه و خطا در تشخیص سقوط به‌ وسیله‌ این فناوری وجود دارد.

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.