جنگ اول به زِ صلح آخر است

6 1,643

سال گذشته که تصمیم گرفتیم یک فروشگاه آن‌لاین راه اندازی کنیم می‌دانستیم ساختن و اداره کردن یک فروشگاه آن‌لاین با وجود اخلاق حاکم بر بازار الکترونیک ما کار سختی است، هدف ما ساختن یک فروشگاه آن‌لاین واقعی بود. مشخصات کالا در حدی که به خریدار در انتخاب صحیح کالا کمک کند، عکس‌های مناسب که تصور درستی از ظاهر کالا ایجاد کند، توضیحاتی که توانایی واقعی محصول را تشریح کند و … قیمت رقابتی.

فکر می‌کنم در بیشتر زمینه‌ها درست حرکت کردیم، استقبال خوانندگان از وب سایت شاهد ما بود. ولی امان از رقابت، امان از قیمت رقابتی، امان از رقابت پر کلک.

همیشه سعی کرده‌ام درستکار باشم، از زمانی که مدعی «کاسبی بی کلک» شدم، همیشه سعی کردم به الگوی «کاسبِ حبیبِ خدا» نزدیک‌تر شوم، دروغ نیست اگر بگویم این روزها که قیمت‌ها را لحظه به لحظه با تأمین کنندگان چک می‌کنیم باز هم نمی‌توانیم موجودی کالایمان را مثل گذشته حفظ کنیم، کالایی را یک میلیون تومان می‌خریم، یک میلیون و صد هزار تومان هم که بفروشیم، فردا صبح صد هزار تومان بالاتر باید بخریم، در این شرایط سرمایه‌مان آب می‌رود.

 دبه، دروغ، کلک، تقلب … شده ابزار بازاریابی و تکنیک فروش، روی سایت یک میلیون تومان قیمت داده‌اند، تلفنی یک میلیون و سی هزار تومان، خریدت را که قطعی می‌کنی باید صبر کنی تا تأییدش کنند که بازهم 2 حالت دارد، یا از شانس شما آن مدل تمام شده، یا قیمتش دوباره تغییر کرده، به این نوع فروش، اینترنتی یا آن‌لاین هم می‌گویند!

قصد تخریب کسی را ندارم، اما متأسفانه این روزها گردش کار متداول فروشگاه‌های اینترنتی در بیشتر مواقع این‌چنین است : قیمت خلاف واقع پایین‌تر از آنچه که امکان تحویل کالا باشد، کشاندن مشتری به سمت خود و عرضه کالا به قیمتی بالاتر. شد، شد، نشد، نشد.

چرا قیمت‌های وب سایت پیکسل از سایت‌هایی که آن‌ها هم وسایل عکاسی و دوربین می‌فروشند بالاتر است؟ برای اینکه : جنگ اول به ز صلح آخر است. برای اینکه به گران‌فروشی متهم شدن، بهتر از دبه کردن است. برای اینکه نفروختن بهتر از فریب دادن مشتری است. برای اینکه مشتری محترم است، وقت او ارزش دارد و اعتمادش را نباید بی پاسخ گذاشت.

6 نظرات
  1. سروش نفیسی می‌گوید

    سپاس از توضیحات کامل شما … اما این جا یک قسمت را هم جا انداختید که مشتری در این وسط گیج شده و نمیداند چه کسی راست میگوید و چه کسی ریگی به کفش دارد …! قیمت ها هم که مدام بالا میروند … بله حق با شما است شما هم در حال از دست دادن سرمایه هستید … اصلا به نظرم میرسد فقط فروش را با دلار انجام دهید …. درست به مانند آزانس های مسافرتی که اگر دقت کرده باشید قیمت ها را به صرت دلاری به مشتری میدهند … در صداقت شما و درست کاری شما هم هیچ شکی نیست …

  2. محمد یوسفی می‌گوید

    شهرستان محل سکونت بنده با تهران حدود 700 کیلومتر فاصله دارد چند سالی است که از پیکسل خرید می کنم اغلب تلفنی ، چه خریدهای شخصی و چه خرید برای دوستان و آشنایان واداره. . وتوصیه به دوستان به عنوان مرکزی معتبر و مطمئن . با اینکه هربار از جاهای دیگر هم استعلام قیمت میگیرم ولی در این چند سال نشده که از جای دیگر جنسی تهیه کنم وفکر می کنم تا این نوع پاسخگویی توام با احترام و اعتماد موجود باشد همچنان مشتری پیکسل خواهم ماند .

    1. محمد رضا منفرد می‌گوید

      سلام
      از این حس اعتماد شما سپاسگذاریم، امیدواریم پاسخگوی این اعتماد باشیم.

  3. mahdieh می‌گوید

    سلام
    آدرس سایت شما رو استاد عکاسیم دادند و گفتند که برای خرید میتونم به شما سفارش بدم و گفتن که ممکنه قیمت شما کمی بالا باشه اما قابل اعتماد هستید. اما الان که قیمت ها رو مقایسه میکنم دقیقا قیمت سایر فروشگاههاست

    1. محمد رضا منفرد می‌گوید

      سلام
      برای تصمیم گیری خرید قیمت پایین همه چیز نیست ، شاید به علت قیمت های اعلامی غیر واقعی فروشگاه های مجازی ، قیمت های پیکسل بالاتر از دیگران به نظر برسد ، اما مسئله این است که افرادی که قیمت های پایین اعلام می کنند ، چه کالایی به شما تحویل می دهند یا اصلا کالایی دارند که تحویل بدهند؟
      در ضمن ما سعی می کنیم قیمت های فروش منصفانه ای داشته باشیم. ولی نمی شود همیشه ، همه کالاها را از همه فروشندگان ارزانتر عرضه کرد و … مجموع این دلایل باعث می شود که استاد شما چنین بگویند که ” ممکنه قیمت شما کمی بالا باشه ” .
      به هر حال در این روزها در این بازار پر نوسان کنترل قیمتها برای خورده فروش و عمده فروش بسیار سخت است . هرچند ما سعی می کنیم قیمت های اعلامی روی وب سایت را مرتبآ با تامین کنندگانمان ، کنترل کنیم ، اما شما هم می توانید قیمتهای اعلامی ما را تلفنی در لحظه آخر با خودمان کنترل کنید ، شاید در لحظه گفتگو تغییری به نفع شما رخ دهد.
      شاد باشید
      محمدرضا منفرد

  4. حسن پور می‌گوید

    با توجه به بدبخت شدن مان سعی کنید جنس های ریفر بیش را عرضه کنید تا شاید به قدرت خریدمان بخورد

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.