معرفی: آنی لی‌بویتز

1 3,201

آنی لی‌بویتس از سری عکاس‌هایی است که شهرت‌اش به اندازه سوژه‌هایی است که از آن‌ها عکاسی می‌کند. او از نام‌های بزرگ دنیای عکاسی مشهورها، نامدارها و پرزرق و برق‌هاست. خدم و حشم‌اش به اندازهء – گاهی بیش از – کسانی است که به او سفارش می‌دهند.

آنی زنی 62 ساله و آمریکایی است که بیش از چهار دهه در عکاسی حرفه‌ای سابقه دارد. کار جدی‌ را در همکاری با مجله نامدار رولینگ استون شروع کرده و چندین عکس به یاد ماندنی کلاسیک برای آن‌ها گرفته است. آنی از عکاس‌هایی است که عکس پرسر و صدا زیاد داشته (مثل عکس یوکو اونو و جان لنون، یا عکس دمی مور هنگام بارداری). بعضی از منتقدانش می‌گویند که او حالا با حاشیه‌ سازی‌های زیاد، سعی دارد همیشه خودش را بر سر زبان‌ها نگه دارد. این انتقاد خیلی منصفانه به نظر نمی‌رسد؛ آنی البته عکاس قابلی است با کارهای مطرح، کارش را بلد است و اعتماد به نفسی دارد که ثمره چند دهه سر و کله‌زدن با غول‌های دنیای سیاست و رسانه است. زمانی که کسی به چنین مقامی می‌رسد، جرات انجام کارهایی دارد که ممکن است از غیر از او پذیرفته نباشد. مثالش عکاسی برای لویی ویتون با یک شاخه فلاش چتر سافت‌باکسی و یک لنز زوم عادی است. یا جر و بحث با ملکه انگلستان سر عکاسی :).

در سال‌های اخیر آنی پروژه‌های پرزرق و برق بزرگی برای مجموعه‌هایی چون وانیتی فیر، دیزنی و ال‌وی اجرا کرده، همچنان توانسته با اخبار گوناگون خودش را سر زبان‌ها نگه دارد و مثل گذشته زنی جثه‌مند و درشت باشد که سر صحنه بلند بلند دست می‌زند و با صدای بلند می‌گوید: «خیلی خب بچه‌ها! امروز میخوایم یک کار عالی بگیریم».

برای اطلاع بیشتر از کارهای آنی، می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید:  لی‌بویتز در آرتسی.

1 نظر
  1. امید می‌گوید

    بازم عالی و مفید خیلی تشکر

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.