چند ترفند ساده برای اینکه آیفون خود را در سریع ترین زمان ممکن شارژ کنید

0 1,563

اگر بعضی اوقات عجله دارید و فکر می کنید زمان زیادی طول می کشد تا آیفون شارژ شود، راه های ساده ای که در این مقاله معرفی می کنیم را بکار ببندید تا هنگامی که آیفون شارژ می شود کمتر منتظر بمانید. با آیفون‌چی همراه شوید.

از کامپیوتر استفاده نکنید

اگر مدت شارژ برای‌تان اهمیت دارد بهتر است از USB لپ تاپ یا سیستم‌ برای اینکار استفاده نکنید و در عوض از همان پریز برق یا پاوربانک ها بهره بگیرید. درست است که استفاده از USB راحت تر بنظر می رسد اما این درگاه با قدرت کمتری دستگاه را شارژ می کند و همین موضوع بر طول مدت شارژ می افزاید.

 

از شارژر دیگری استفاده کنید

اینجاست لازم است کمی وسواس بخرج دهید زیرا در بازار شارژهای تقلبی به وفور یافت می شوند. در حقیقت بهتر است گوشی با سرعت پایین تری شارژ شود تا اینکه آسیب دیده تا حتی منفجر گردد. بنابراین همواره توصیه می شود که به اکثر شارژهایی که توسط سازندگانی غیر از اپل تولید شده اند اعتماد نکنید. در این میان اما شماری برندهای معتبر هم هستند که شارژهای بسیار باکیفیت و قدرتمندی تولید می کنند. سازندگانی همچون Anker یا Monoprice هر دو شارژهای سریع و قابل اعتمادی روانه بازار کرده اند که با اندکی هزینه‌ی بیشتر قابل تهیه هستند. فراموش نکنید که شارژهای ثالث می بایست گواهی Apple’s MFi-Made for iPhone/iPad/iPod را در روی بسته بندی درج کرده باشند.

 

قاب محافظ را بردارید

یا به عبارتی دیگر آیفون را خُنک نگه دارید. چرا که باتری لیتیوم یونی این اسمارت فون حساس است و در نتیحه در دمای بالا عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهد؛ اکثر قاب های محافظ هم در حین مراقبت از بدنه باعث گرم شدن آن نیز می شوند. بنا به گفته‌ی اپل، اگر باتری همواره در دمای نرمال اتاق قرار داشته باشد در بلند مدت عملکرد با ثبات تری خواهد داشت.

 

کمی از فشار روی آیفون کم کنید

اگر در منوی Settings روی گزینه‌ی Battery تپ کنید،‌ کاملا متوجه می شوید که کدام اپلیکیشن ها بیشترین باتری را مصرف می کنند و در صورت امکان نیز می توانید هنگامی که گوشی در حال شارژ است آنها را ببندید. همچنین راه‌های دیگری هم وجود دارند که البته بیشتر برای افزایش عمر باتری سودمندند؛ به طور مثال با غیرفعال کردن سرویس مکان یاب(Location) برای برنامه هایی که خیلی از آنها استفاده نمی کنید یا با کاهش میزان روشنایی صفحه می توانید تلفن همراه هوشمندتان را برای مدت طولانی تری روشن نگاه دارید.

 

در صورت لزوم Airplane Mode را فعال کنید

با فعال کردن این حالت ارتباط دستگاه با اینترنت و حتی اپراتور همراه نیز کاملا قطع می شود. همین موضوع بسته به مدت زمانی که گوشی در حال شارژ است، چند دقیقه‌ای در زمان صرفه جویی کرده و زمان شارژ را کوتاه می کند. اما قسمت بد ماجرا اینست که در طول این مدت هیچ پیام، تماس یا نوتیفیکیشنی دریافت نمی کنید. در این شرایط اگر واقعا عجله داشته باشید ارزشش را دارد تا زمان کوتاهی خود را از آن محروم کنید.

 

مطمئن شوید درگاه شارژ کاملا تمیز است

دقیقا به همین سادگی ممکن است مدت زمان شارژ به دلیل وجود گرد و غبار و یا حتی خرده آشغال در درگاه لایتنینگ و ممانعت از اتصال کامل شارژر به درگاه شارژ افزایش یافته باشد. پس بهتر است که نگاهی به آن بیاندازید و با یک خلال دندان یا گیره کاغذ درون درگاه لایتنینگ را کاملا تمیز کنید.

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.