برندگان مسابقه Hasselblad Masters 2018 معرفی شدند.

1 2,520

طبق سنت هر ساله مسابقه هسلبلاد مسترز ۲۰۱۸ نیز در۱۱ بخش در سوئد برگزار شد و برندگان هر بخش یک کیت دوربین هسلبلاد را با خود به خانه بردند. به گفته مسئولین برگزاری این رویداد هنری امسال در مقایسه به سال قبل تعداد شرکت‌کنندگان ۱۷۵ درصد افزایش داشته و در مجموع ۳۱،۵۰۰ عکس برای ورود به این مسابقه مورد تائید قرار گرفته است.

مسابقه Hasselblad Masters در ۱۰ بخش مختلف به علاوه یک پخش جنبی عکاسان نوجوان برگزار شد. عکاسی هوایی نیز برای اولین بار به بخش‌های این مسابقه اضافه شده است. ویژگی عکس‌های این مسابقه در این است که همگی باید با محصولات هسلبلاد گرفته شده باشد.

بیشترین تعداد برندگان مربوط امسال مربوط به کشور آمریکا است و آن‌ها توانسته‌اند که در سه بخش عکاسی هوایی، عکاسی حیات‌وحش و عکاسی منظره برنده جایزه هسلبلاد باشند. از نکات جالب توجه این مسابقه می‌توان به حضور علی رجبی، عکاسی ایرانی و برنده دوره قبلی مسابقه هسلبلاد مستر در هیئت ژوری اشاره کرد.

برندگان جایزه مستر هسلبلاد در بخش‌های مختلف علاوه بر بردن یک کیت دوربین مدیوم‌فرمت هسلبلاد، دو سال عنوان استاد و سفیر هسلبلاد می‌شوند و آثار آن‌ها در کتاب عکس سالانه هسلبلاد به چاپ خواهد رسید. در ادامه به برندگان بخش‌های مختلف و عکس‌های آن می‌پردازیم:

در عکاسی هوایی که برای اولین بار به بخش‌های این مسابقه اضافه شده بود، Jorje de la Torriente از میامی عنوان اولی را کسب کرد.

در عکاسی معماری Kamilla Hanapova موفق به کسب عنوان اول شود. هاناپوا عکاس زنی است که در زمینه مختلف عکاسی هنری فعالیت دارد و از عکاسان هنری پرکار روس به حساب می‌آید.

در بخش هنری ماریا اشواربوا، Maria Svarbova موفق به کسب جایزه هسلبلاد شد. اشباربوا، در حال حاضر برای مجموعه استخر خود، شهرت زیادی کسب کرده است. اشپاربوا عکاس زن ۳۰ ساله‌ای است که عکس‌هایش در مجلات مختلفی مثل هارپربازار و ووگ به نمایش درآمده و نمایشگاهی هم در گالری ساتچی لندن داشته است.

در قسمت عکاسی مد و فشن عکس مایکل برن از ایرلند به عنوان بهترین اثر انتخاب شده است.

جایزه بهترین عکس در عکاسی منظره را بنجامین اورت Benjamin Everett از آمریکا با خود به خانه آورده است. اورت عکاس و نقاش خودآموخته‌ای است که چند‌ سالی است مناظر مختلف آمریکا را به تصویر می‌کشد.

عکس Tina Sigesdottir به عنوان بهترین اثر در بخش پرتره انتخاب شد. سیگسدوتیر عکاسی ۳۶ساله نروژی است که بیشتری فعالیت هنری خود را به عکاس پرتره و مطالعات انسانی اختصاص داده است.

در بخش عکاسی تجاری و عکاسی از محصول، Marci Gizykri از لهستان موفق به کسب عنوان نفر اول شده است.

در بخش عکاسان جوان زیر ۲۱ سال نبیل رزمان از مالزی به عنوان نفر اول انتخاب شده است.

در قسمت عکاسی خیابانی و مناظر شهری، عکس بن توماس، Ben Thomas، به عنوان بهترین اثر انتخاب شده است. توماس عکاس و نقاش استرالیایی است جوایز متعددی را پیش از این مثل جایزه لنزکالچر ۲۰۱۶ کسب کرده است.

در بخش عکاسی عروسی ویکتور هامکه به عنوان نفر اول برگزیده شده است.

 

و در آخرین بخش،یعنی عکاسی حیات وحش عکس کریم ایلیا از هایکوی آمریکا به عنوان بهترین اثر انتخاب شده است.

برای اطلاعات بیشتر از این مسابقه و دیگر عکس‌های برگزیده می‌تواند به سایت هاسلبلاد مراجعه کنید:

Hasselblad

1 نظر
  1. JEFRiUM می‌گوید

    به جز عکس بخش منظره و حیات وحش بقیه عکسها بسیار ساده و معمولی بودند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.