سامیانگ از لنز ۸۵ میلی‌متری F1.4 AF مخصوص DSLRهای کانن رونمایی کرد.

0 2,071

سامیانگ این روزها گردوخاک زیادی در طراحی و رونمایی لنزهای مختلف به پا کرده است. این کمپانی یک هفته بعد از معرفی لنز ۲۴ میلی‌متری F2.8 AF مخصوص دوربین‌های فول فریم سونی، حالا از لنز ۸۵ میلی‌متر F1.4 AF مخصوص دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر کانن رونمایی کرده است.

لنز 85mm F1.4 AF نسخه‌ای جدید‌ و با کیفیت اپتیکی قابل رقابت با لنز‌های کانن از سری لنز‌های مجهز به فوکوس خودکار سامیانگ است. سیستم فوکوس خودکار این لنز از دو موتور تشکیل شده که فوکوس سریع و دقیق‌تر را به همراه دارد. کمینه فاصله فوکوس این لنز چیزی در حدود ۹۰ سانتی‌متر و تقریباً ۵ سانتی‌متر بیشتر از رقیب گران‌قیمت خود، لنز ۸۵ میلی‌متر F1.4 USM می‌باشد.

سامیانگ این لنز را به گونه‌ای طراحی کرده که علاوه بر سبکی و ابعاد کامپکت از استحکام بالایی نیز برخوردار باشد. لنز 85mm F1.4 AF وزنی معادل ۴۸۵ گرم دارد و طول آن نیز بدون در نظر گرفتن هود برابر با ۷۲ میلی‌متر است. ابعاد کامپکت و قیمتی تقریباً نصف لنز ۸۵ میلی‌متر F1.4 کانن نقاط مثبت لنز سامیانگ نسبت به نمونه کاننی خود به حساب می‌آید.

لنز 85mm F1.4 AF از ۹ المان اپتیکی در هفت گروه تشکیل شده که از میان این المان‌ها می‌توان به عدسی‌های هیبریدی آسفریکال (جهت کاهش دادن خطاهای کروی لنز) اشاره کرد. به علاوه که بر روی عدسی‌ها با پوشش مخصوصی پوشیده شده تا احتمال تفرق رنگی و شکست نور در لنز به حداقل میزان ممکن برسد.

این لنز در ماه آینده وارد بازار‌های جهانی می‌شود و برای ورود آن به بازار ایران کمی بیشتر باید منتظر ماند. با توجه به قیمت نصف این لنز نسبت به لنز ۸۵ میلی‌متری f1.4 کانن و کیفیتی اپتیکی بالایی که دارد، انتظار می‌رود که استقبال از این لنز زیاد باشد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.