کنترلر قدیمی و بزرگ ایکس باکس که THE DUKE نامیده میشد،باز می گردد

0 2,419

در نسل هشتم کنسول های بازی، تمرکز روی کنترلر این کنسول‌ها بسیار بیشتر شده و شاهد کنترلرهایی با طرح و نقش یا استایل‌های فوق‌العاده هستیم. شرکت مایکروسافت با کنسول ایکس‌باکس وان نیز مدل های بسیار زیبایی از کنترلر این کنسول طراحی کرده که چشمگیر هستند. با این حال، مایکروسافت تنها برروی طرح و نقش تمرکز نداشته و مدل الیت کنترلرهای ایکس‌باکس وان را نیز روانه بازار کرد که بسیار حرفه‌ای و کارآمد هستند. اما با این همه فناوری و سخت افزارهای جدید، بد نیست گاهی اوقات نگاهی نیز به گذشته داشته باشیم. اگر از بازی‌بازان کهنه کار و قدیمی باشید، حتما اولین کنسول بازی مایکروسافت، یعنی کنسول ایکس‌باکس را یادتان می‌آید. این کنسول در ابتدای عرضه‌اش یک کنترلر بزرگ و با طراحی و فناوری بسیار پیشرفته (در آن زمان) داشت که دل هر بازی‌بازی را در آن زمان می‌برد.

 

این کنترلر بزرگ The Duke نامیده می‌شد و با وجود همه طرفدارانش، عده‌ای از بازی‌بازان نیز به دلیل بزرگی بیش از حد، از آن دل خوشی نداشتند. به هر حال، این کنترلر قرار است باز هم در دسترس بازی‌بازان قرار بگیرد. پدر ایکس‌باکس اولیه، یعنی آقای Seamus Blackley و Hyperkin (خالق لوازم جانبی) با یکدیگر همکاری می‌کنند تا بتوانند یک مدل ارتقا یافته و به‌روز شده را از کنترلر قدیمی The Duke بسازند.

 

کنترلر قدیمی The Duke که در ابتدا در سال ۲۰۰۱ در دسترس بازی‌بازان قرار گرفت، حال، در مدل ارتقا یافته خود کلید‌ های اضافه دارد و می‌تواند با کابل USB به رایانه های شخصی یا هر نسخه از کنسول ایکس‌ باکس متصل شود. این کنترلر ارتقا یافته با این که جایگاهی برای مموری کارد ندارد، اما در عوض در وسط خود یک صفحه OLED (به مانند کنسول دریم کست) دارد که هنگامی که آن را فشار می‌دهیم، صفحه بوت کنسول ایکس‌باکس اریجینال پخش می‌شود و بسیار زیبا به نظر می‌رسد. «این کنترلر در عین کلاسیک بودن، پیشرفته است».

دسته The Duke

آقای Blackley در مورد کنترلر ارتقا یافته ی اولین ایکس‌باکس توضیح می‌دهند که این کنترلر برای افرادی که دستان بزرگی دارند بسیار خوب و مناسب است و آن ها با بازی کردن عناوین مختلف با این کنترلر، احساس لذت می‌کنند:

 

من در افتخار و شیفتگی خود به The Duke، احساس کردم که این جسم کاملا نوستالژیک است و آرامش و خوشحالی و احساس بازگشتن به دوران کودکی به آدم می‌دهد. همه افرادی که دستان بزرگی دارند، می‌گویند که این تنها کنترلری بود که با آن راحت بودند.

 

اگر از طرفداران قدیمی کنسول‌های ایکس‌باکس هستید و با اولین کنسول ایکس‌باکس خاطره های زیادی دارید، می‌توانید این کنترلر ارتقا یافته را خریداری کنید (حتی اگر دستان بزرگی دارید هم این کنترلر به درد شما می‌خورد). البته باید بگوییم که این کنترلر طبق اطلاعات منتشر شده، ۶۹٫۹۹ دلار قیمت خواهد داشت و در فصل بهار سال جاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: گیم‌آوران، گیمفا

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.