پادکست‌های جالب دنیای عکاسی

2 5,693

چه یک عکاسی مبتدی باشید چه حرفه‌ای، گوش کردن به پادکست عکاسی خالی از لطف نیست. یکی از مزیت‌های آن این است که می‌توانید از وقت‌های مرده خود برای گوش دادن به این پادکست‌ها استفاده کنید. در این پست 15 پادکستر جالب دنیای عکاسی را معرفی می‌کنیم. تمام این پادکست‌ها مجانی هستند.

1. Photography Tips from the Top Floor

Photography Tips from the Top Floor

مهم نیست دوربین DSLR دارید یا یک Point-and-Shot، در این سری از پادکست‌ها می‌توانید مطالب جالبی را پیدا کنید. این سری از پادکست‌ها مجانی بوده و تهیه‌کننده آن‌ها عکاسی به نام Chris Marquadt است. این سری برنده جایزه شده و هنوز پادکست‌های خوبی را منتشر می‌کند.

2. History of Photography

History of Photography Podcasts

در این پادکستر می‌توانید به پادکست‌هایی در ارتباط با تاریخ عکاسی گوش دهید. بیشتر حالت کلاس درس را دارد و تهیه‌کننده آن Jeff Curto‌ است.

3. The Art of Photography

The Art of Photography

این سری از پادکست به قول خود تهیه‌کننده ” لنز شما هستند به‌سوی دنیای تهیه تصاویر“. هر یکشنبه می‌توانید به پادکست جدیدی در ارتباط با ترکیب‌بندی، عکاسی دیجیتال، تاریکخانه، فیلم‌برداری و تکنیک‌ها گوش دهید. افزون بر این می‌توانید قسمت‌های قبلی را از وب‌سایت آن‌ها (theartofphotography.tv) دانلود کنید.

4. On Taking Pictures 

On Taking Pictures

در این پادکست می‌توانید به مطالبی در ارتباط با هنر، علم و فلسفه عکاسی گوش دهید. مطالب زیادی در این پادکستر در دسترس هستند.

5. Ask Tim Grey

Ask Tim Grey - Digital Photography Podcast

همان‌طور که اسم آن هویدا است، در این پادکست موضوع اصلی پاسخ‌دهی به سؤالات و کامنت‌های ارائه‌شده است، البته بحث با این سؤال و جواب‌ها شروع‌شده و موارد بیش‌تری را شامل می‌شود. میزبان این پادکست Tim Greyاست. سمت‌وسوی مطالب از طریق خبرنامه الکترونیکی او مشخص می‌شود. وجه تمایز این سری از پادکست‌ها، تعامل مستقیم با شنودگان است.

6. Martin Bailey Photography Podcasts

Martin Bailey Photography Podcast (Enhanced)

یکی از باسابقه‌ترین پادکستر‌ها درزمینهٔ عکاسی است. همچنین پوشش طیف وسیعی از مطالب عکاسی، به تنوع مطالب آن افزوده است. در این سری از پادکست‌‌ها می‌توانید به‌مرور تجهیزات جدید، هنر، تکنیک‌ها و مصاحبه‌ها گوش دهید.

7. Shutter Inc

Shutters Inc

این سری از پادکست‌ها توسط دو عکاس استرالیایی Bruce Williams و Glynn Lavender منتشر می‌شود و مطالبی در مورد عکاسی مراسم عروسی تا تهیه پرتره از کهنه سربازان را پوشش می‌دهد.

8. Serger Ramelli

Serge Ramelli

پادکست‌ درزمینهٔ فتوشاپ و لایت‌روم توسط استاد فرانسوی. میزبان این پادکست عکاس فرانسوی Serge Ramelli است و تخصص ویژه‌ای درزمینهٔ عکاسی طبیعت دارد. تمامی پادکست‌ها به زبان انگلیسی هستند.

9. TWiP- This Week in Photo

This Week in Photo

برای شنیدن در مورد تکنیک‌ها، مصاحبه‌های عمیق و طرز عملکرد دوربین‌های پیشرفته می‌توانید سری به این پادکست‌ها بزنید. مطالب به‌صورت هفتگی منتشر می‌شوند.

10. The Candid Frame

The Candid Frame: A Photography Podcast

میزبان این پادکست‌ها، Ibarionex Perello است که خود قبلاً مهندس نیکون بوده و در بسیاری از مجلات عکاسی مطلب می‌نویسد. هر هفته پادکست‌های یک‌ساعته شامل گفتگو با عکاسان حرفه‌ای بر روی این پادکستر منتشر می‌شود.

11. LensWork

LensWork - Photography and the Creative Process

ویراستار این پادکست‌ها Brooks Jensenاست که حدود 35 سال درزمینهٔ Fine Art Photography فعال بوده و برنده جوایز فاخری درزمینهٔ چاپ کتاب‌های عکاسی است.  مطالبی در مورد خلاقیت در عکاسی، چگونگی عرضه آثار و جذب مخاطب را می‌توان در این سری از پادکست‌ها یافت.

12. Photofoucs

Photofocus

آخرین خبر‌ها درزمینهٔ عکاسی دیجیتال را می‌توان 5، 15 و 25 هرماه در این سری از پادکست‌ها دریافت کنید. همچنین اطلاعات بیش‌تر بر روی وب‌سایت Photofocus.com نیز در دسترس است.  همچنین اگر درزمینهٔ عکس‌های خود سؤالی داشتید، می‌توانید به آدرس photofocuspodcast@gmail.com ایمیل بفرستید.

13. ‏The Freelancer Radio Show

The Freelance Radio Show

اگر می‌خواهید در مورد راه‌اندازی کسب‌وکاری درزمینهٔ عکاسی، طراحی وب‌سایت، تصویرسازی و … فعالیت کنید و یا نام خود  در این حرفه برند کنید، سری به این – بیشتر رادیو و کمتر پادکست – بزنید.  همچنین برخی توصیه‌های مالی درزمینهٔ اداره کسب‌وکار ارائه می‌شود.

14. The Digital Story

The Digital Story

اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در مورد تجهیزات و گجت‌های جدید هستید، از شنیدن این پادکست‌ها لذت خواهید برد. در این سری از پادکست‌ها به‌صورت اختصاصی برای تجهیزات جدید نام‌گذاری شده‌اند، می‌توانید مروری جامع بر تازه‌واردهای دنیای عکاسی داشته باشید.

15. ‏ The Girid

The Grid

گپ و گفتگوی زنده در عالم عکاسی با امکان تعامل زنده با شنودگان، وجه تمایز این سری از پادکست‌ها است.

شما هم اگر پادکست‌های جالبی سراغ دارید، حتما در بخش نظرات معرفی کنید.

2 نظرات
  1. بابک می‌گوید

    سلام
    منظور از پادکست چیه؟
    من رو هر کدوم از این لینک ها کلیک می کنم میره تو سایته اپل، حتما باید با آیفون این ها رو گوش داد؟

    1. اشکان زهرایی می‌گوید

      iPod + Broadcast = Podcast
      در ابتدا شرکت اپل از این مفهوم استفاده کرد و برنامه‌های منتشرشده‌ای که روی آیپادها قابل استریم‌کردن بودند را پادکست نامید. به‌مرور زمان دیگر شرکت‌ها هم از همین اصطلاح برای برنامه‌های مشابه استفاده کردند. البته مسائل حقوقی‌ای پیش آمد، اما اپل در نهایت به دیگران اجازه داد که از این اصطلاح استفاده کنند. این برنامه‌ها را می‌توانید با جستجو در سرویس‌های مشابه پادکست‌های آیتونز، مثل SoundCloud، پیدا کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.