مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک 2014

1 1,292

برندگان مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک برای سال 2014 دو روز پیش مشخص شد و تصاویر برتر انتخاب‌شده بر روی وب‌سایت این بنیاد منتشر گردید. در این پست می‌توانید برخی از این تصاویر را مشاهده کنید و همچنین اطلاعاتی اجمالی در مورد قوانین این مسابقه به دست آورید.

برنده اول - گردباد در کلرادو
برنده اول – گردباد در کلرادو

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک هرساله برگزار می‌شود. تعداد تصاویر ارائه‌شده برای مسابقه امسال 18000 عدد از حدود 150 کشور بود. برای امسال 3 برنده‌ی رسمی اول، دوم، سوم و هفت برنده‌ی شایسته در نظر گرفته شد. برخلاف سال گذشته، امسال خبری از پول به‌عنوان جایزه نبود. در عوض برندگان می‌توانستند در سفرهای ماجراجوئی نشنال جئوگرافیک شرکت کنند. جوایز برندگان سال 2014 به شرح زیر است:

  • نفر اول: سفر هشت‌روزه به آلاسکا برای دو نفر
  • نفر دوم: سفر پنج‌روزه به سانتافه (ایالت نیومکزیکو) و شرکت در کارگاه عکاسی نشنال جئوگرافیک
  • نفر سوم: سفر شش‌روزه بر روی قایق بادبانی در سواحل ایالات مِین
  • برای هفت نفر شایسته: کوپن خرید 200 دلاری از فروشگاه B&H، عکس خود آن‌ها چاپ‌شده بر کاغذ مات‏ و قاب شده در آزمایشگاه تصویر نشنال جئوگرافیک و DVD هنر عکاسی سفر

در مورد قوانین شرکت در مسابقه می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید، ولی بد نیست برخی از قوانین کلی و جالب را همین‌جا برای شما بازگو کنم. اول این است که بر اساس قوانین کشور خود باید انسان بالغ باشید. از فامیل‌های کارکنان نشنال جئوگرافیک نباشید. قبلاً عکس شما تو هیچ مسابقه‌ی نشنال جئوگرافیک برنده نشده باشد. عمر عکس از زمانی که دارید ارسال می‌کنید، بیشتر از دو سال نباشد. 20 مگابایت بیشتر نباشد، JPEG باشد، زیاد ویرایش نکرده باشید (می‌توانید رنگ‌ها، هایلات‌ها را اصلاح کنید و برش بزنید)، چاپ‌شده قبول نمی‌کنند و باید online بفرستید. البته می‌توانید از نگاتیو یا عکس چاپ‌شده خود اسکن بگیرید. تصاویر HDR و پانوراما هم قبول نمی‌کنند و دیگر اینکه از ایران هم نباشید! از چند تا کشور ازجمله ایران و ایالات نیوجرسی آمریکا عکس قبول نمی‌کنند!

تصاویری که قوانین را رعایت کرده باشند وارد مرحله داوری می‌شوند. بخش داوری این مسابقه دومرحله‌ای است. در مرحله اول بر اساس 50 درصد خلاقیت و 50 درصد کیفیت عکاسی، تصاویر غربال می‌شوند. در مرحله دوم بر اساس قوانینی که منتشرنشده است، برندگان انتخاب می‌شوند. چنانچه در مرحله دوم انتخاب مشکل شود، داوران خلاقیت در عکاسی را بیشتر مدنظر قرار می‌دهند.

منبع: وب‌سایت نشنال جئوگرافی

 

1 نظر
  1. رضا می‌گوید

    باز هم عالی! 🙂

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.