با 360fly Actioncam ویدئو‌های پانورامای 360 درجه بگیرید

0 1,494

 ”پانوراما”!. این کلمه را احتمالا تاکنون بیشتر درباره‌ی عکس‌ها شنیده‌اید یا ممکن است با استفاده از گوشی موبایل یا دوربین دیجیتال خود تصاویری با فرمت پانوراما در زوایه‌های 180 یا 360 درجه هم گرفته ‌باشید. اما این‌بار ما شاهد دوربینی ورزشی به نام 360fly Actioncam هستیم که در نمایشگاه CES2016 معرفی شده و قادر است ویدئوی پانوراما با زاویهٔ 360 درجه بگیرد. این دوربین کروی شکل، برخلاف دوربین فیلمبرداری Vuze، چون به‌طور ویژه برای برای تصویربرداری در فعالیت‌های اکشن و ورزشی طراحی‌ شده است دارای بدنه‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و برخی شوک‌های خفیف ناگهانی می‌باشد. خاصیت ضدآب بودن آن در شرایطی که میکروفون آن قفل باشد تا عمقی معادل 35 متر است.

360fly_mic

360fly همانطور که گفته‌شد قادر است ویدئوهایی را تا زاویهٔ 360 درجه افقی و 240 درجهٔ عمودی ثبت کند. علاوه بر این، ویدئوها یا عکس‌هایی که این دوربین می‌گیرد می‌توانند با نسبت معمول 16 به 9 نیز ضبط شوند.

در داخل دوربین یک لرزشگیر، یک لنز چندبخشی با دیافراگم f/2.8 و حسگر CMOS 2.26 کار گذاشته ‌شده است که مجموعه‌ی این ویژگی‌ها باعث شده است که بتوان تصاویری با رزولوشن 1504×1504 پیکسل را با استفاده از این دوربین گرفت.

از دیگر امکانات 360fly  یک میکروفن ثابت است که دارای کیفیت بالایی در ضبط صدا می‌باشد. در مجموع صدا وفیلم‌ها وتصاویری را که با استفاده از این دوربین گرفته می‌شوند در حافظه‌ای داخلی 32 گیگابایتی این دوربین قابل ذخیره است که این میزان حافظه ظرفیتی معادل دو ساعت ضبط می‌باشد و البته باتری داخلی این دوربین هم قادر است تا دو ساعت برق این دستگاه را تامین نماید.

360fly_car1

برای دیدن ویدئوهای در حال ضبط توسط این دوربین، یک نرم‌افزار رایگان سازگار با اندروید و سیستم iOS طراحی شده است که از طریق WiFi به تبلت یا تلفن‌های هوشمند قابل اتصال بوده و می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهای خود را بعد از انتقال به دستگاه اندرویدی یا iOS ویرایش نمایید یا آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

در حالی که بر روی دستگاه اندرویدی یا iOS ویدئوهای ضبط شده را تماشا می‌کنید به‌راحتی قادر هستید زاویه‌ی دید را انتخاب و حتی‌قسمت‌های دلخواه خود از ویدئو را جدا نمایید.

به دلیل سیستم نصب آسان و خوبی که برای این دوربین در نظر گرفته شده است می‌توان گفت تقریبا قابلیت نصب در هرجایی را دارد و حتی با مبدل‌ها و پایه‌هایی که در بازار موجود است سازگار بوده و می‌توان امکانات جدیدی برای نصب آن درجاهای مختلف پیدا کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.