پهپاد 40,000 دلاری توسط ارتش آمریکا به‌کار گرفته می‌شود

0 1,365

درون PD-100 Black Hornet 2 یک پهپاد فوق‌العاده پیشرفته است که ارتش آمریکا به تازگی در حال بررسی نسخه آزمایشی آن می‌باشد. برخلاف درون‌های مخصوص فیلمبرداری مانند Phantom 3، درون PD-100 برای دید‌زنی در سکوت ساخته شده و بسیار بی‌صدا است. این درون به راحتی در کف دست جای می‌گیرد و وزن آن تنها 18 گرم است (یعنی کمتر از وزن چند ورق کاغذ معمولی). البته یک نکته دیگر نیز درباره این درون وجود دارد: هر فروند از آن قیمتی برابر 40 هزار دلار (حدود 150 میلیون تومان) دارد!

drone1

این درون که توسط یک شرکت نروژی به نام  Prox Dynamics ساخته می‌شود، در هنگام پرواز شبیه به یک حشره خیلی کوچک به نظر می‌آید و به همین دلیل هم به آن Bug گفته می‌شود. باگ می‌تواند تا 25 دقیقه و در فاصله‌ای به طول سه کیلومتر پرواز کند؛ این وسیله به دو دوربین عادی و حرارتی برای عکاسی و فیلمبرداری زنده مجهز است. اندازه کوچک این درون، امکان تشخیص آن را از فواصل زیاد مشکل می‌کند، به همین خاطر می‌تواند به راحتی به دیدبانی بپردازد.

هر کدام از این درون‌ها می‌توانند با استفاده از GPS روی خود پرنده، به صورت خودکار، پرواز کنند و نیازی به اپراتور پرواز ندارند. نیروی ویژه ارتش آمریکا در حال بررسی قابلیت‌ها و امکانات این حشره، برای ورود عمده آن به ساختار نظامی این کشور است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.