RED Helium 8K رکورد DxOMark را جابجا کرد

3 2,827

اگر به عکاسی علاقمند هستید به احتمال زیاد با سایت DxOMark هم آشنایی دارید. این سایت سنسورهای عکاسی و لنزهای مختلف را به صورت علمی مورد بررسی و آزمایش قرار داده و بر اساس متغیرهای مشخصی به آن‌ها امتیاز می‌دهد. طی چند سال اخیر این امتیازات و آزمایشات تبدیل به یکی از مهم‌ترین راهنماها برای خرید دوربین شده‌اند.

شاید بسیاری از افراد تا کنون فکر می‌کردند که DxOMark حداکثر امتیاز را 100 در نظر می‌گیرد، ولی به لطف سنسورهای قدرتمند RED می‌دانیم که این امتیازات می‌توانند از 100 هم عبور کنند و Helium 8K S35، ساخته‌ی کمپانی RED، به تازگی توانسته است به امتیاز 108 دست پیدا کند.

این دوربین در واقع برای سینماتوگرافی طراحی و ساخته شده ولی سنسور آن به قدری خوب است که DxOMark آن را یک غول عکاسی دانسته است. البته توجه داشته باشید که برای به دست آوردن چنین کیفیتی باید قیمتی حدود 50 هزار دلار را بپردازید.

تا کنون تنها دو سنسور توانسته‌اند از امتیاز 100 عبور کنند، RED Epic Dragon و RED Helium 8K S35.

DxOMark می‌نویسد: “Helium 8K یک دستاورد قابل‌توجه برای RED به‌حساب می‌آید. کیفیت تصویر تراز اول، سرعت بالا و پشتیبانی از فرمت RAW 16بیت، آن را به رقیبی قدرتمند برای DSLRهای سطح بالا و حتی دوربین‌های Medium Format تبدیل کرده‌اند، البته برای کسانی که بودجه‌ی خرید آن را داشته باشند.”

تنها سنسور دیگری که توانسته است در آزمایش‌های DxOMark از امتیاز 100 عبور کند مربوط به RED Epic Dragon است. البته هر دو دوربین RED پروتوتایپ هستند، بنابراین جایگاه a7R II در بالای جدول همچنان ایمن است.

ولی این سنسور از هر نظر از سنسور استفاده‌شده در  a7R II قدرتمندتر است. گستره‌ی دینامیکی فوق‌العاده‌ی 15.2EV، عمق رنگ 27.5 بیت و عملکرد فوق‌العاده‌اش در ایزوهای بالا آن‌ را 10 امتیاز بالاتر از a7R II قرار داده‌اند.

سنسور Helium 8K S35، با وجود ابعاد کوچک‌تر، از هر نظر نسبت به سنسورهای استفاده شده در a7R II و D810 برتر است.

جالب این‌که سنسور Helium 8K درواقع از سنسور فول‌فریم کوچک‌تر بوده و بیشتر به ابعاد سنسورهای APS-H عکاسی نزدیک است. بااین‌حال می‌توانید در نمودارهای زیر مشاهده کنید که عملکرد آن از بهترین‌ دوربین‌های فول‌فریم نیز برتر است:

این سنسور در دوربین RED WEAPON 8K مورد استفاده قرار گرفته است و می‌تواند با کیفیت 8K و سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. یک بار دیگر به این اعداد توجه کنید: 8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، یعنی ثبت 60 عکس 33 مگاپیکسلی در هر ثانیه!

نمودار زیر نیز مقایسه‌ی نسبت سیگنال به نویز Helium 8K S35 و a7R II را به نمایش گذاشته است و می‌توانید ببینید که Helium 8K با فاصله‌ی زیادی بهتر است.

3 نظرات
  1. محسن می‌گوید

    سلام
    ’’البته هر دو دوربین RED پروتوتایپ هستند‘‘
    منظور از پروتوتایپ چیه؟

    1. آرش غفاری می‌گوید

      عنوان پروتوتایپ معمولاً به محصولاتی اشاره دارد که در مرحله‌ی توسعه قرار دارند و محصول نهایی به حساب نمی‌آیند. سنسور جدید RED نیز در مرحله‌ی پروتوتایپ توسط dxomark مورد آزمایش قرار گرفته و همین سنسور در محصولات RED مانند Weapon 8K مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.