دوربین Samsung NX1

0 1,917

شرکت سامسونگ ازجمله شرکت‌هایی است که همواره محصولات کاربردی را عرضه می‌کند و همیشه کالاهایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که با آخرین فن‌آوری‌های روز سازگار باشند. در نمایشگاه امسال فوتوکینا، این خطی مشی از سوی این شرکت پیگیری شده و دوربین بدون آینه NX1 محصول این سیاست است. در ادامه این پست با آخرین دوربین سامسونگ با حسگر APS-C و قابلیت فیلم‌برداری 4K بیش‌تر آشنا شوید.

mainnx

دوربین بدون آینه Samsung NX1 دارای حسگر APS-C با تفکیک‌پذیری 2 / 28 میلیون پیکسل بوده و دارای پردازشگر تصویر DRIMe V است. بازه حساسیت دوربین (ISO) از ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ بوده و تا ۵۱۲۰۰ قابل ارتقاء است. فن‌آوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این دوربین امکان کاهش مقدار نویز دیجیتال، رنگ‌بندی صحیح و گرادسیون یکنواخت را فراهم می‌کند – حتی در نورکم.

Sample-Samsung-NX1

دوربین NX1 دارای مشخصه‌ای است که در رده دوربین‌های مشابه خود، آن را به دوربینی یگانه تبدیل می‌کند. این دوربین می‌تواند با قالب‌های 4K، UHD یا HD MP4 فیلم‌برداری کند. در حالت تصویر‌برداری NTSC می‌توان وابسته به تفکیک‌پذیری انتخاب‌شده از فریم بر ثانیه‌های ۶۰، ۳۰ یا ۲۴ استفاده کرد. در حالت PAL می‌توان با ۵۰، ۲۵ و ۲۴ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کرد. این دوربین دارای میکروفون داخلی برای ضبط صدا است، هرچند شما می‌تواند از طریق درگاه تخصیص‌یافته، میکروفونی خارجی را نیز به دوربین متصل کنید. برای ذخیره اطلاعات می‌توانید از کارت‌های حافظه SD استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید با قالب‌های 4K و UHD فیلم‌برداری کنید، لازم است از کارت‌های SD در کلاس‌های UHS-I یا UHS-II استفاده کنید تا فیلم‌برداری شما به‌صورت نرم و یکنواخت صورت گیرد (برای اطلاع از نوع کارت‌های SD و سرعت ذخیره اطلاعات بر روی آن‌ها، می‌توانید به این پست مراجعه کنید). همچنین اگر قصد داشته باشید تا اطلاعات را مستقیماً بر روی حافظه اکسترنال ضبط کنید، با استفاده از درگاه HDMI دوربین می‌توانید دوربین را به این نوع حافظه‌ها متصل کنید.

یک قابلیت کاملاً منحصربه‌فرد این دوربین در فیلم‌برداری، استفاده از تمام پیکسل‌های حسگر در هنگام فیلم‌برداری است. در تمام دوربین‌های DSLR در هنگام فیلم‌برداری از فن‌آوری Line Skipping استفاده‌شده و برخی از خط‌های پیکسل از  روی حسگر خوانده نمی‌شود. این کار به دلیل پایین نگاه‌داشتن دمای حسگر و پرنشدن بافر دوربین صورت می‌گیرد. در دوربین NX1، همان‌طور که گفته شد تمام پیکسل‌های حسگر در هنگام فیلم‌برداری خوانده‌شده و سپس به قالب 4K تبدیل و در کارت حافظه ذخیره می‌شود. نتیجه تصاویری ویدئویی با بیش‌ترین مقدار جزئیات واقعی، شارپنس بیش‌تر و حداقل مقدار اطلاعات دیجیتالی است.

NX1-16-50MM_017_Dynamic4_Black

حسگر فوکوس خودکار این دوربین (205 phase -detect) مقدار از دست رفتن فوکوس بر روی سوژه را – چه در حین فیلم‌برداری و چه در حال عکس‌برداری – کاهش می‌دهد. در حقیقت سیستم فوکوس خودکار از نوع هیبریدی است. از هر دو سیستم فوکوس Phase-detect و Contrast-detect بهره می‌گیرد.  بدنه دوربین از آلیاژ منیزیم بوده و برای استفاده در محیط‌های خشن و نم‌دار، آب‌بندی‌شده است. صفحه‌نمایش دوربین از نوع FVGA AMOLED و لمسی با وضوح 1036 هزار نقطه و ۳ اینچی است. امکان به جلو و عقب راندن صفحه‌نمایش (Tilting) نیز وجود دارد. منظره‌یاب دوربین الکترونیکی و از نوع XGA OLED با مقدار وضوح 2360 هزار نقطه بوده و دارای حسگر خودکار چشمی است. دوربین NX1 دارای مشخصات دیگری است که آن را به دوربینی برای عکس‌برداری سریع ایده‌آل می‌سازد. این دوربین می‌تواند با سرعت ۱۵ فریم بر ثانیه با فوکوس خودکار عکس‌برداری کنید. سرعت شاتر این می‌تواند به مقدار ۸۰۰۰ / ۱ ثانیه نیز برسد.

Samsung-NX1-kit-cut

این دوربین دارای تمام حالت‌های عکس‌برداری رایج نظیر اولویت شاتر، دیافراگم، حالت دستی، Program و البته حالت Smartاست که خود بسیاری از حالت‌های از پیش تنظیم‌شده نظیر HDR و Silhouette را شامل می‌شود. عکس‌برداری در قالب‌های JPEGو RAW با اندازه‌‌های حجمی متفاوت در نسبت‌های ابعادی ۲ : ۳، ۹ : ۱۶ یا ۱ : ۱ قابل انجام است.

اگر قصد به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئو‌های خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی دارید، این دوربین تمام فن‌آوری‌های موجود برای نقل‌وانتقال تصاویر را ارائه می‌‌دهد: NFC، USB 3.0، Wi-Fi و Bluetooth 3.0. وزن دوربین ۵۵۰ گرم بوده و در دو رنگ سیاه و سفید تولید می‌شود.

NX1-16-50MM_001_Front_Black

دوربین NX1 به‌صورت کیت با لنز ۵۰-۱۶ میلی‌متری با دیافراگم f/2-2.8 ED OIS، یک گریپ مخصوص، یک شارژر باتری و یک باتری اضافی برای دوربین به فروش می‌رسد. فاصله کانونی معادل این لنز در مقیاس فول فریم برابر با ۷۷ – ۶ / ۲۴ میلی‌متر است و می‌تواند برای عکس‌برداری واید تا پرتره بکار رود. سریع بودن لنز، امکانات وسیعی برای تصویر‌برداری در نور کم عرضه می‌کند. دیافراگم این لنز ۹ تیغه‌ای مدور است که امکان خلق بوکه‌ای زیبا و یکنواخت را برای تصاویر فراهم می‌کند. لنز دارای ۱۸ عنصر اپتیکی در ۱۲ گروه است: ۳ عنصر غیرکروی (Aspherical)، تعداد ۲ عنصر ED و تعداد ۲ عنصر XHR است. افزون بر این‌ها، سیستم لزرش‌گیر اپتیکی و موتور Ultra- Precise Stepping Motor (UPSM) برای فوکوس خودکار بهتر و دقیق‌تر نباید فراموش کرد. این لنز مانند دوربین NX1 در برابر گردوغبار و پاشیدن آب مقاوم است. بدین ترتیب می‌تواند این کیت عکاسی را برای تصویر‌برداری در شرایط آب‌وهوایی نامساعد درنظر داشت.

Lens-Samsung-16-50mm

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.