سری جدید لنز‌های سینمایی سامیانگ

0 2,235

xeen_main

شرکت کره‌ای Samyang سری جدیدی از لنز‌های مخصوص فیلمبرداری خود را تحت نام Xeen معرفی کرد. این لنز‌ها در حال حاضر شامل سه مدل مختلف می‌شوند که به گفته شرکت سازنده برای فیلمبرداری با رزولوشن‌های 4K و بالاتر مناسب بوده و هر سه دارای دیافراگم T1.5 هستند. از مشخصات مهم این لنز‌ها پوشش خوب آنها روی حسگر‌های فول فریم است. لنز‌های سری Xeen در سه مدل 24mm، 50mm و 85mm ارائه شده‌اند که روی حسگر‌های Super 35 فاصله کانونی آنها به ترتیب معادل 35mm، 75mm و 155mm می‌شود. این‌ها فواصل، فاصله‌های کانونی عمومی در فیلمبرداری سینمایی به حساب می‌آیند اما قرار است سه لنز دیگر نیز تا سال آینده به این مجموعه اضافه شوند.

rokinon_-_samyang_xeen_50mm_cine_prime_lens

پوشش روی عدسی سری لنز‌های Xeen تماما از نوع Multi-Nano است که می‌تواند بازتاب نور را به حداقل رسانده و ویدئوهایی بسیار باکیفیت را ایجاد کند.

ویژگی مهم دیگر در این لنز‌های سینمایی، دیافراگم 11 پره‌ای با بازترین مقدار برابر T1.5 است. توسط این دیافراگم می‌توان در محیط‌های کم نور نیز ویدئوهایی با کیفیت بالا، کنتراست زیاد و رنگ‌هایی طبیعی ضبط کرد. علاوه بر این استفاده از این لنز‌ها موجب ایجاد بوکه‌ای بسیار نرم و محو شبیه به تصاویر فیلم‌های سینمایی می‌شود. بسته‌ترین دیافراگم این لنز‌ها نیز T22 است.

 

rokinon_-_samyang_xeen_50mm_cine_prime_lens_iris

اطلاعات جامعی درباره این لنز‌ها روی یک وب‌سایت جداگانه به نام www.xeenglobal.com  منتشر شده است. به گفته Xeenglobal ، این لنز‌ها در حال حاضر در مانت‌های Canon، Nikon، Sony E، Micro Four Thirds و PL عرضه شده و هر سه آنها از اواخر این ماه با قیمت 2500 دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.