در انتظار سال نو میلادی

4 1,405
سانتا کلاز با دوربین 🙂

در سال میلادی‌ای که آخرین روزهای آن را می‌گذرانیم، اتفاق‌های مهمی در صنعت دوربین‌ عکس‌برداری افتاد؛ از جمله:

۱. دوربین‌های بدون‌آیینه‌ محبوب‌تر، پرفروش‌تر و متنوع‌تر شدند. فوجی، پاناسونیک، المپوس و لایکا قدم‌های متفاوت اما محکمی در راه دوربین‌های بدون‌آیینهء بهتر ساختن برداشتند. کارل زایس لنزهایی برای این دوربین‌ها طراحی کرد و ساخت. مشتری‌هایی که مشتاق کیفیت خوب فایل عکس بودند، در عین حال دوست نداشتند کمرشان زیر سنگینی ابزازهای عکاسی خم شود، از دوربین‌های بدون آیینه استقبال کردند.

۲. نیکون با عرضه دوربین اس‌ال‌آر دی۸۰۰ اندازه پیکسلی سنسور را به چهل رساند. ناظران ماه‌هاست منتظر پاسخ کانن به این تحول هستند. پیش‌بینی می‌شود از محصول مشابه کانن در فصل نخست سال ۲۰۱۳ پرده‌برداری شود.

۳. سال ۲۰۱۲، سال رستاخیز سونی بود. عرضهء دوربین سونی آر اکس۱۰۰ نگاه‌ها و تحسین‌ها را متوجه سونی کرد. پس از آن سونی با دوربین فول‌فریم آر اکس۱ ثابت کرد که آر اکس ۱۰۰ یک اتفاق نبوده است. هر دوی این دوربین‌ها یک اتفاق فرخنده و نویدگر حضور جدی‌تر سونی را در بازار دوربین‌های خوش کیفیت با اندازه کوچک بودند. باید منتظر اعجاب‌های بیشتری از سونی بود.

۴. سیگما دی‌پی۱ مریل با وجود تمام عیب و نقص‌های اعصاب خردکن – مثل نرم‌افزار بد و کندی ثبت تصویر – نشان داد که دوربین‌های جمع و جور می‌توانند بدون خالی‌کردن کل حساب بانکی کاربر، فایل‌هایی با کیفیت حیرت‌آور تحویل او دهند.

مواردی که ذکر شد، و بسی چیزهای دیگر، گویای تحول جدی در رده‌های مختلف دوربین عکاسی می‌دهند. احتمالا سال ۲۰۱۳ برای علاقه‌مندان به دوربین‌های عکاسی، سال هیجان‌انگیزی است.

4 نظرات
  1. سروش نفیسی می‌گوید

    پس باید منتظر ماند … فقط امیدوارم تا برای این ماراتن دوربین های جدید از کیفیت کاسته نشود و شاهد به بازار آمدن عجولانه دستگاه ها نباشیم ….

  2. Tränen می‌گوید

    گمان می‌کنم منظور شما از سانتاکروز (شهری در ایالت کالیفرنیای آمریکا) سانتاکلاز (بابانوئل) باشد

    1. Hadi می‌گوید

      :)) اشتباه خیلی مضحکی بود! ممنون از تذکر.

  3. علی می‌گوید

    وقتی به برخی از قیمت های شما نگاه می کنم از خودم می پرسم ایا واقعا نمی دانید از کجا باید برخی اقلام را با قیمت مناسب و از عمده فروش های درست و حسابی تهیه کنید و یا واقعا در این شرایط مسخره ارزی دنبال خدای نکرده گرانفروشی و سود جویی هستید برای نمونه لنز 11- 16 توکینا که قیمت خرده فروشی ان کمتر از 550 دلار است و شما ان را در سایت تان به قیمت نزدیک به دو میلیون و 8شتصد هزار تومان گذاشته اید این مسئله ایست که نمی توانم اعتماد کنم جهت تعویض دوربین قدیمی تر با دوربین جدید تر نزد موسسه شما بهر حال این دوران مزخرف هم تمام خواهد شد ولی مردم با انصاف ها و بی انصاف ها را در حافظه خود فراموش نخواهند کرد

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.