فلاش کانن 430EX-RT-III عرضه شد

0 1,581

 

کانن مدل جدیدی از فلاش‌های سری 430EX II را عرضه کرد. فلاش جدید Speedlite 430EX III-RT نخستین فلاش از سری فلاش‌های 480EX است که از “امکانات ارتباط بی‌سیم رادیویی” بهره‌مند شده است. این سری از فلاش‌ها از نظر امکانات و رده‌بندی قدرت نوردهی، پس از رده‌های Canon 580EX و Canon 600EX قرار می‌گیرند و برای عکاسان آماتور که می‌خواهند از امکاناتی بیشتر از فلاش روی دوربینی‌شان استفاده کنند یا عکاسان حرفه‌ای که می‌خواهند از آن به عنوان فلاش دوم استفاده کنند کاربرد دارد.


همانند فلاش 600EX-RT، فلاش 430EX III-RT نیز می‌تواند هم به صورت بی‌سیم رادیویی و هم به صورت نوری تحریک شود. البته وقتی به صورت Slave (فلاش دوم) استفاده می‌شود، تنها می‌تواند توسط نور تابیده شده از یک فلاش Master (فلاش اول) تحریک شود. زمانی که این فلاش به صورت Master به کار گرفته می‌شود، می‌تواند به صورت رادیویی، فلاش‌های دیگر را نیز تحریک کند.

canon-flash-430M
قابلیت جدیدی که در این فلاش ارائه شده، افزوده شدن فیلتر رنگی SCF-E2 است که می‌تواند در هنگام عکاسی در نور‌های مهتابی با ته مایه رنگ‌های سرد، برای تصحیح رنگ‌ عکس‌ها استفاده شود. همچنین یک فیلتر دیگر نیز به نام SBA-E2 برای این فلاش ارائه شده است که در هنگام استفاده از قابلیت Bounce Flash (فلاش انعکاسی رو به بالا) باعث پراکندگی نور بیشتر و طبیعی‌تر شدن نور و سایه‌ها می‌شود. البته این فیلترها به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.
در پشت این فلاش، دکمه‌های کنترل نوردهی نیز تغییر کرده است و از مدل دکمه‌ای قبلی به یک دکمه چرخان تبدیل شده است که شباهت زیادی به سری پیشرفته‌تر 580EX دارد. این فلاش همانند مدل قبلی با 4 باطری قلمی کار می‌کند، و علی‌رغم اینکه عدد راهنمای آن همانند مدل قبلی همچنان 43 است، اما زمان شارژ آن سریعتر شده است. وزن و اندازه آن نیز کمی کوچک‌تر و سبک‌تر از مدل‌ قبلی شده است. مانند مدل قبلی در این مدل نیز قابلیت‌های پیشرفته High-Spees Sync (عکس‌برداری در سرعت‌های بالا)، عکاسی در پرده شاتر دوم، زوم خودکار 24-105mm و پایه فلزی قفل شونده را می‌بینیم.

این فلاش به زودی در وب‌سایت پیکسل در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.