رونمایی سامسونگ از Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge

0 1,614

سامسونگ سال گذشته با معرفی پرچم‌دارانی شایسته به‌ویژه نسخه خمیده گلکسی S6 به همگان ثابت کرد که هرگز دنباله روی راه اپل نبوده و قصد کپی‌برداری از محصولات غول آمریکایی را ندارد. بلکه با طراحی منحصربه‌فرد و فوق‌العاده گلکسی S6 Edge نشان داد که تا چه میزان در شگفت‌زده کردن افراد مهارت دارد. با تمام شدن عصر پرچم‌داران پلاستیکی و بی‌کیفیت سامسونگ و موفقیت‌های قابل توجه این کمپانی، همگی انتظار نسل بعدی کهکشانی‌های سامسونگ را می‌کشیدند. اما سرانجام دقایقی پیش این شرکت به انتظارات پایان داد و از دو محصول جدید خود پرده برداری کرد.

ss3

بالاخره گلکسی S7 و S7 Edge از راه رسیدند. گوشی‌هایی که به لطف شایعات تقریبا همه‌چیز در مورد آن‌ها را می‌دانستیم و حتی چهره‌ی آن‌ها را پیش از معرفی رسمی مشاهده کرده بودیم. گلکسی اس7 و نسخه خمیده آن هر دو از بدنه‌ای با شاسی فلزی برخوردار هستند. S7 از همان نمایشگر 5.1 اینچی بهره می‌برد که پیش از این در S6 شاهد استفاده از آن بودیم. این نمایشگر از نوع OLED و با رزولوشن QHD بوده که تراکم پیکسلی 576ppi را برای آن به همراه دارد. اما گلکسی S7 Edge از نمایشگر بزرگ‌تر 5.5 اینچی برخوردار است و می‌توان از این تغییر سیاست سامسونگ حدس زد که نباید منتظر نسخه پلاس S7 Edge باشیم. باید اشاره شود که برای نمایشگر این گوشی نیز پنلی از نوع OLED و مجهز به فناوری Super AMOLED در نظر گرفته شده که دارای رزولوشن 1440×2560 پیکسل است. سامسونگ هر دو دستگاه را به دوربینی کاملا جدید با حسگری 1/2.6 اینچی مجهز ساخته که دارای تفکیک‌پذیری 12 مگاپیکسل است. همچنین اندازه پیکسل‌های قرار گرفته بر روی این حسگر نیز به 1 میکرومتر می‌رسد و از لنزی با بازشدگی دیافراگم f1.7 بهره می‌برد. علاوه بر این حسگری 5 مگاپیکسلی برای دوربین جلویی این گوشی‌ها برگزیده شده و لنز قرار گرفته بر روی این حسگر نیز مانند لنز دوربین پشتی از همان بازشدگی دیافراگم f1.7 برخوردار است.

ss2

برعکس سال گذشته، گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge با دو مدل پردازنده معرفی شده‌اند. یک مدل که از تراشه ساخت کوالکام یعنی Snapdragon 820 استفاده می‌کند و مدل دیگر که به تراشه توسعه یافته توسط خود سامسونگ یعنی Exynos 8 Octa 8890 مجهز گردیده است. در مورد چیپ جدید کوالکام احتمالا همه جا خوانده‌اید و شنیده‌اید ولی در مورد تراشه اختصاصی بکار رفته در کهکشانی‌های جدید بهتر است بدانیم که توان خود را از طریق هشت پردازنده مرکزی با معماری Cortex-A53 و قدرت پردازشی 2300 مگاهرتز تامین می‌کند. همچنین پردازنده گرافیکی Mali-T880MP14 وظیفه انجام پردازش‌های گرافیکی را در هر دو مدل برعهده دارد. سامسونگ چهار گیگابایت حافظه RAM را برای گلکسی S7 و S7 Edge در نظر گرفته که نسبت به S6 و S6 Edge یک گیگابایت افزایش داشته است. هر دو گوشی با ظرفیت داخلی 32 گیگابایت به بازار عرضه خواهند شد ولی خوشبختانه سامسونگ درگاه کارت حافظه را برای پرچم‌داران 2016 خود قرار داده که امکان استفاده از کارت‌های حافظه با حداکثر ظرفیت 200 گیگابایت را ممکن می‌کند.

ss1

گلکسی S7 و S7 Edge از گواهینامه (شاخص مقاومت) IP 68 پشتیبانی می‌کنند و این بدان معناست که هر دو در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم هستند. مدل ساده گلکسی S7 دارای یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعتی بوده و نمونه خمیده آن از باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی سود می‌برد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.