40 عکس از بهترین‌های عکاسی معماری-انتزاعی

0 3,797

به‌دلیل برگزاری کنفرانس‌ فوتوکینا، چندی است که در مورد تجهیزات عکاسی مطالب زیادی نوشتم. بد نیست که از دوربین و لنز و نرم‌افزار لحظه‌ای فاصله بگیریم و به سراغ یکی از سبک‌های کم‌تر-گفته‌-شده عکاسی برویم. در این پست در مورد عکاسی معماری از نوع انتزاعی می‌خوانید و 40 عکس از بهترین‌های آن را خواهید دید.

northbound-by-matthias-heiderich2

عکاسی انتزاعی از بنا، نوع غیرمتداول عکاسی ابنیه است.در این سبک از عکاسی، پرسپکتیوی جدید به بیننده عرضه‌شده و ساختمان‌ها همچون ابزاری در اختیار تخیلات شما قرار می‌گیرند. در این ژانر، تصویری کامل از بنا را نخواهید دید، بلکه در عوض بخش کوچکی از پازلی بزرگ به شما نشان داده می‌شود. در تشخیص آنچه می‌بینید، تنها حواس شما به یاری‌تان خواهد آمد.

همین خصیصه، یکی از دلایل اصلی علاقه‌مندی بسیاری به عکاسی انتزاعی بنا است. شما هیچ ساختار موضوعی تعیین‌کننده‌ای را نخواهید دید و ذهن آموزش‌یافته شما برای فرموله کردن آنچه می‌بیند، نیاز به کندوکاو بیش‌تری دارد. گاهی اوقات این دسته از عکس‌ها همچون نقاشی‌های انتزاعی هستند که در آن‌ها به‌جای رنگ و بوم، از فلز، فولاد، سنگ و بتون استفاده‌شده است. خطوط، اشکال و زوایا، نقشی اغواکننده در خلق تجربه‌ای بصری ایفا می‌کنند.

در زیر چهل عدد از بهترین تصاویر عکاسی انتزاعی بنا را خواهید دید.حتی اگر به این سبک علاقه‌مند نیستید، این تصاویر می‌توانند الهام‌بخش باشند. اسم عکاس و نام عکس در زیر هر عکس درج شده است.

برگرفته از: www.inspirationfeed.com

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.