بهترین ماونت‌های گوپرو (بخش اول)

0 1,667

در طول 10 سال گذشته شرکت کالیفرنیایی گوپرو، از هیچ تبدیل به تجارت بالغ‌بر 10 میلیارد دلار شده است. بعد از موفقیت‌های بی‌نظیری که این دوربین درزمینهٔ تصویر‌برداری اکشن داشته است، وقت آن رسیده تا بررسی جامعی بر لوازم جانبی این دوربین داشته باشیم. در این پست به بررسی 25 عدد از بهترین لوازم جانبی گوپرو پرداخته‌ایم.!:.83عی کرده‌ایم طیف وسیعی از فعالیت‌های اکشن از ماشین‌سواری تا موج‌سواری و اسکی را پوشش دهیم. به دلیل حجم بالای مطالب، این موضوع در دو پست – امروز و فردا- ارائه می‌شود. بسیاری از این ماونت‌ها را می‌توانید از فروشگاه پیکسل تهیه کنید.

VectorMount-400-I

Chest Mount Harness

Chest-Mount-Harness

یکی از ماونت محبوب برای دوربین گوپرو است که می‌توان برای طیف وسیعی از فعالیت‌های ورزشی مورداستفاده قرارداد. در هنگام اسکی کردن، پاهای شما در کادر بوده و در هنگام دوچرخه‌سواری و موتور‌سواری می‌توانید از فرمان وسیله تا بی‌نهایت را در کادر تصویر داشته باشید. اندازه جلیقه را می‌توانید بنا بر جثه خود و نوع لباسی که پوشیدید، تغییر دهید.

Floaty Backdoor

Floaty-Backdoor

ابزاری برای غوطه‌ور ساختن دوربین گوپرو بر روی آب. خیلی از گوپرو برای تصویر‌برداری در زیرآب استفاده می‌کنند. محفظه مخصوص آن برای جلوگیری از نفوذ آب به درون دوربین را نیز تهیه‌می‌کنند، ولی گاهی اوقات فراموش می‌کنند اگر این دوربین با این محفظه از دست آن‌ها سر بخورد، تا کف آب سقوط آزاد پایین می‌رود. این ابزار برای جلوگیری از بروز این مشکل است. این محصول به پشت محفظه دوربین چسبیده و در صورت رها شدن دوربین از دستان شما، دوربین را به سطح آب بازمی‌گرداند. رنگ تند نارنجی این محصول، ردیابی آن را بر روی سطح آب در هر ساعتی از شبانه‌روز به‌راحتی ممکن می‌سازد.

 Gun Rail Mount

Gun-Rail-Mount

ماونتی برای نصب دوربین گوپرو بر روی لوله تفنگ. این ماونت به‌سرعت بر روی بدنه تفنگ نصب‌شده و از آن می‌توان برای ایرسافت، پینت‌بال و تفنگ‌های BB استفاده کرد.

 Fetch Dog Harness

Fetch-Dog-Harness

چنانچه کنجکاو هستید که یک روز برای سگ شما به چه صورت می‌گذرد، کافی است این هارنس را بر روی آن نصب کنید. دوربین در بالای سر حیوان نصب‌شده و زاویه‌ دیدی مشابه آنچه حیوان می‌بیند، به شما می‌دهد. این هارنس در اندازه‌های متفاوت ساخته‌شده و برای سگ‌هایی بین 7 تا 55 کیلوگرم یافت می‌شود. همچنین می‌تواند اندازه ماونت را مطابق با جثه حیوان خانگی خود تا حدودی تنظیم و تغییر دهید.

Surf Camera Mount

Surf-Camera-Mounts

همان‌طور که از اسم این محصول مشخص است، از این ماونت برای نصب دوربین گوپرو بر روی تخته موج‌سواری استفاده می‌شود. به همراه این ماونت، افسار، بند افسار، اتصال FCS (سیستم کنترل باله) و اتصال قفل کننده پلاستیکی عرضه می‌شود. این ماونت را می‌توانید بر ریو قایق، پارو و ابزاری ازاین‌دست نیز نصب کنید.

Airdog Auto-Follow Drone

AirDog-Auto-Follow-Drone

در نگاه اول شاید فکر کنید این پرنده نیز کاری مشابه تمامی هلی‌کوپتر‌ها تولیدشده ازاین‌دست انجام می‌دهد: دوربین گوپرو را بر روی هلی‌کوپتر بسته و از زمین کسی پرنده و دوربین را کنترل می‌کند. در مورد این پرنده، قضیه اصلاً این‌طوری نیست. این پرنده از لحظه پرواز، خود کنترل خود را به عهده دارد. شما لازم است تنها دستبندی به دست کنید و هرکجا که می‌خواهید بروید. این پرنده از هر شیء که حامل این دستبند باشد، فیلم‌برداری هوایی می‌کند. این محصول یکی از خواستنی‌ترین ماونت گوپرو است و زودتر از فوریه 2015 وارد بازار نخواهد شد.

Polarpro Proview Phone Mount

PolarPro-Proview-Phone-Mount

امروزه تلفن‌های همراه هوشمند نقش پررنگ‌تری در زندگی ما ایفا می‌کنند. ماجرا جویایی‌ها نیز از قاعده مسثناء نیستند. این ماونت دوربین گوپرو را به تلفن همراه شما متصل کرده و با استفاده از آن می‌توانید، آنچه را تصویر‌برداری می‌کنید بر روی صفحه تلفن همراه خود ببنید. این ماونت با چند تلفن همراه مختلف نظیر آیفون 5 و 5S و سامسونگ گلکسی S5 سازگار است.

Suction Cup Mount

Suction-Cup-Mount

اگر می‌خواهید از مهارت‌های رانندگی خود، تصویر‌برداری کنید، این ماونت را حتماً تهیه کنید. مهم‌ نیست چه چیزی را می‌رانید، این ماونت بر هر سطحی به‌خوبی می‌چسبد. زاویه‌ای تصویر‌برداری که در اثر استفاده از این ماونت عاید شما می‌شود، دست‌کمی از استخدام یک گروه‌ فیلم‌برداری ندارد. این ماونت ساخت شرکت گوپرو است. اگر رانندگی در سرعت‌بالا، بخش جدانشدنی این تصویر‌برداری است، بد نیست بدانید این ماونت می‌تواند تا بیش از 240 کیلو‌متر بر ساعت، تاب بیاورد. همچنین طراحی عالی آن، از مقدار لرزش‌های وارده در سرعت‌های بالا می‌کاهد.

Gopole Bubber Floating Hand Grip

GoPole-Bobber-Floating-Hand-Grip

دستگیره برای شناور ماندن دوربین گوپرو برای روی سطح آب. ازآنجاکه ورزش‌های آبی یکی از ژانر‌های اصلی استفاده از دوربین گوپرو است، این محصول می‌تواند بسیار مورداستفاده قرار گیرد. به‌سادگی بر روی محفظه دوربین نصب‌شده و با انواع دوربین‌های GoPro Hero سازگار است. بدنه سبک و دستگیره خوش‌دست این ماونت و بند مچی آن، سهولت استفاده از آن را دوچندان می‌کند.

GoPro Blackout House

GoPro-Blackout-House

اگر می‌خواهید دوربین گوپرو را درجایی مخفی نگه‌داشته و مخفیانه تصویر‌برداری کنید، لازم است تا از این ماونت استفاده کنید. محفظه این ماونت، به‌خوبی بازتابش از سطح خود و دوربین را دفع کرده و هیچ نوری از دوربین را به بیرون درز نمی‌دهد. شاید یادم رفت که بگویم تا عمق 40 متری آب نیز می‌توانید از این ماونت استفاده کنید.

Jaws Flex Clamp

Jaws-Flex-Clamp

کاربرد‌های این ماونت، بی‌شمار است. با این ماونت می‌توانید دوربین را تقریباً به هرجایی متصل کنید. گردنی انعطاف‌پذیر این ماونت، تنوع بی‌نظیری در تصویر‌برداری با گوپرو ارائه می‌دهد.

Dual Hero System

Dual-HERO-System

ماونتی که امکان می‌دهد از دوربین گوپرو به‌صورت همزمان برای تصویر‌برداری استفاده کنید. جالب‌تر اینکه، شما می‌توانید این دو دوربین را هم‌زمان‌سازی کنید و با ترکیب تصاویر این دو دوربین در نرم‌افزار GoPro، ویدئو‌های سه‌بعدی خلق کنید. محفظه این ماونت ضدآب بوده و این خاصیت را تا عمق 60 متری آب حفظ می‌کند.

Backscatter Flip 3.1 Underwater Color Correction Filters

Backscatter-Flip-3.1-Underwater-Color-Correction-Filters

اگر با دوربین گوپرو به زیرآب رفته باشید، حتماً می‌دانید تصویر‌برداری در این محیط نیاز به ملاحظاتی دارد. این ماونت دقیقاً برای پاسخگویی به این نیاز ساخته‌شده است. این محصول دارای سه فیلتر عمق کم، شیرجه و عمیق برای اصلاح رنگی در این شرایط است. فیلتر کم‌عمق برای غواصی، فیلتر شیرجه برای ثبت بهترین رنگ در عمقی بین 6 تا 15 متر و فیلتر عمیق برای تصویر‌برداری در اعماق بیش‌تر از 15 متر مناسب است.

ادامه بهترین ماونت‌های گوپرو را می‌توانید فردا در این وبلاگ بخوانید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.