قرارداد آمازون با سازنده تخته‌گاز برای معرفی PrimeAir

0 1,336

یکی از کاربردهای دور از ذهن پهپاد‌ها، امکان کار به‌عنوان پیک یا کالارسان هوایی است. ایده‌ای که آمازون سعی دارد به‌عنوان رویکرد جدید این شرکت برای رساندن کالا‌ها در سال‌های آینده از آن استفاده کند. وب‌سایت بزرگ آمازون در ویدئوهای جدیدی که منتشر کرده است، نشان می‌دهد که با سرویس PrimeAir جدید این شرکت چطور می‌توان از نسل جدید درون‌ها برای رساندن کالاهای مختلف در کمتر از 30 دقیقه بهره گرفت. ویدئو‌های تبلیغاتی این شرکت قرار است توسط Jeremy Clarkson مجری باسابقه برنامه تخته‌گاز کانال بی‌بی‌سی ساخته شود. برنامه تخته‌گاز به‌عنوان پرطرفدارترین شوی تلویزیونی مرتبط با تکنولوژی شناخته می‌شود.

آمازون برای این هدف درون‌های جدیدی را طراحی کرده است که به طور کلی با درون‌هایی که تابه‌حال دیده‌ایم متفاوت است. اغلب درون‌های موجود دارای 4، 6 یا 8 پره در بالا هستند که عمل بلند کردن درون و جهت‌دهی را به صورت هم‌زمان انجام می‌دهند. اما در درون جدید آمازون، دو پره بزرگ برای بلند کردن پرنده از روی زمین و دو پره کوچک به‌عنوان پیش‌ران استفاده می‌شود تا به این وسیله بتواند مسافت بیشتری را با کنترل بالاتری طی کند.

Amazon_PrimeAir2

البته این تنها یکی از انواع درون‌هایی است که این شرکت برای سرویس‌های حمل نقل آینده‌اش در نظر گرفته است. به گفته آمازون، انواع پهپاد‌های گوناگون برای شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین وزن کالاهایی که قرار است حمل کنند طراحی شده است که بتوانند در شرایط جوی مختلف، فواصل بین 15 تا 30 کیلومتر را در زمان کمتر از 30 دقیقه طی کنند. با رسیدن درون به نزدیکی محل اقامت مشتری، به او پیغام هشدار داده می‌شود تا بسته سفارشی خود را دریافت کند و این درون، پس از تحویل می‌بایست همین مسافت طی شده را مجدداً بازگردد.

نکته مهمی که درباره این سرویس سفارشی وجود دارد، توانایی این درون‌ها در حفظ مسیر و جلوگیری از تصادف‌های احتمالی با اشیا یا درون‌های در حال پرواز دیگر است. قابلیتی که آمازون آن را Sense and Avoid (حس و پرهیز) نامیده است و مدعی است در تمامی درون‌های این شرکت بسیار دقیق و هوشمندانه عمل می‌کند. البته صرف وجود این تکنولوژی باعث نشده تا فدراسیون هوایی ایالات‌متحده، جواز این درون‌ها بر فراز شهر‌ها را بپذیرد و آمازون همچنان راه درازی برای دریافت مجوز‌های قانونی در پیش دارد.

اگرچه بحث ارسال هوایی مرسولات همچنان قانونی نیست، اما نکته مهم این است که آمازون به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین اینترنتی، این بحث را فوق‌العاده جدی گرفته است و به نظر می‌رسد که قصد کوتاه آمدن در برابر مشکلات پیش روی این رؤیای عجیب را ندارد.

آمازون برای تبلیغ این سرویس جدید، یکی از گران‌ترین قرارداد‌های تلوزیونی را با سه مجری برنامه “تخته‌گاز” امضا کرده است. این قرارداد 250 میلیون دلاری، برای ساخت سی‌وشش برنامه در قالب 3 فصل (هر فصل 12 اپیزود) درباره پیک‌های هوایی آمازون است. هر قسمت از این برنامه حدود یک ساعت خواهد بود و از پاییز 2016 در آمریکا، انگلستان و آلمان پخش خواهد شد.

ویدئوی معرفی PrimeAir را ببینید:

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.