پردازنده‌های جدیدی برای پهپاد‌های 4K ساخته می‌شوند

0 1,229

شرکت سازنده میکرو پردازشگر‌ Ambarella خبر از ساخت دو مدل از جدید‌ترین و البته قوی‌ترین پردازشگر‌های مخصوص فیلم‌برداری با دوربین‌های دیجیتال داد. پردازشگر‌های H2 و H12 هر دو امکان فشرده‌سازی ویدئو‌های 4K/60p 10-bit را با فرمت H.265 HEVC و همچنین ویدئو‌های 4K/120p را با فرمت H.264 AVC دارند. این شرکت معتقد است که بزرگ‌ترین خریدار پردازنده‌های H1 و H2 شرکت‌های ساخت درون هستند. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

پردازنده H2 دقیقه برای استفاده در درون‌های رده بالا ساخته شده است و شامل یک پردازنده چهارهسته‌ای 1.2 گیگا هرتز می‌شود. این پردازنده می‌تواند اطلاعات مورد نیاز برای پرواز پهپاد‌ها را پردازش کرده و هم‌زمان با فشرده‌سازی ویدئو‌های 4K در حال ضبط، نسخه Full HD این ویدئو‌ها را با وقفه بسیار ناچیزی برای کنترل کننده دستگاه ارسال کند.

dji-inpsire-1-pro-black-630

پردازشگر‌های 4K از این دست نه تنها از نظر ابعاد و اندازه با پردازشگر‌های داخل دوربین‌ها تفاوت‌های کلی دارند، بلکه از تکنولوژی‌های متفاوتی نیز استفاده می‌کنند. طبیعتاً نوع حسگر‌های مختلف و نحوه ارتباط پردازشگر با این حسگر‌ها در پهپاد‌ها با دوربین‌های دیجیتال (و حتی دوربین‌های اکشن) بسیار متفاوت است و این پردازشگر‌ها باید بتوانند به صورت هم‌زمان عمل ضبط و تبدیل ویدئو‌ها و همچنین ارتباط بین حسگر‌های کوچکی که در درون‌ها استفاده می‌شوند را داشته باشند. همچنین پردازش ویدئو‌های 10-bit در این پردازشگر، امکان به کارگیری قابلیت‌های تصویربرداری HDR را در درون‌ها فراهم می‌کند که می‌تواند عکاسی و فیلم‌برداری HDR را برای درون‌ها فراهم کند.

DJI به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده درون‌ها و احتمالاً یکی از مشتریان بالقوه Ambarella، هم اکنون در حال معرفی پردازشگر‌های 4K اختصاصی خودش در پرنده‌های جدیدش است. اما می‌تواند به عنوان یک مشتری خوش‌نام با Ambarella همکاری کرده و در درون‌های آینده خودش از این پردازنده‌ها استفاده کند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.